oxinads

اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

۱۳۸۹ مرداد ۳۰, شنبه

مدل لباس های ورزشی و اسپرت 2010 زنانه











توصیه هایی برای تثبیت آرایش روی صورت

بابی براون آرایشگر معروف در زمینه تثبیت آرایش صورت در گرما و رطوبت زیاد برخی و در مجالس،توصیه هایی برای شما دارد.
آرایش مناسب ، آرایشی است که در اثر گرما و رطوبت به هم نریزد
بابی براون آرایشگر معروف در زمینه تثبیت آرایش صورت در گرما و رطوبت زیاد برخی و در مجالس،توصیه هایی برای شما دارد. او میگوید آرایشی که تثبیت نمیشود تاثیر نامطلوبی بر آرایش صورت و زیبایی چهرۀ شما می گذارد. در این شرایط، گویی آرایش بر صورت سنگینی می‌کند و گاهی همۀ نقوش آرایشی روی صورت در میانۀ روز آب می شوند و پایین می ریزند. اهمیت ندادن به بهم ریختگی آرایش کار پسندیده ای نیست ؛ برای رفتن به سر کار یا شرکت در مراسمی خاص مثل جشن ازدواج، داشتن ظاهری آراسته و آرایشی مناسب و حفظ آن ضروری است. برای حفظ طراوت صورت آرایش شده در هوای خیلی گرم، می‌توانید ضمن استفاده از لوازم آرایش ضدآب و ضد گرما از نکات و راهنمایی هایی که در ذیل بدانها اشاره شده است نیز استفاده کنید.

در مورد آرایش صورت
Sunless tanner کرم ضد آفتابی است که من از آن خیلی راضی هستم چون با اطمینان همۀ صورت را می پوشاند و محافظ بسیار خوبی در برابر آفتاب داغ تابستان است. این کرم را یکبار در هفته روی پوست صورت خود که بی آرایش و پاک شده با شیرپاک کن است، بمالید.برای آنکه خطوط مرزی روی صورتتان به جای نماند، باید کرم را تا کنار گوشها و روی گردن نیز بزنید. میان سه رنگ روشن، متوسط و تیرۀ این کرم، رنگی را انتخاب کنید که با پوستتان هماهنگ است. به عنوان مثال، اگر معمولا" از کرم برنز تیره استفاده می کنید، رنگ تیرۀ این محصول را انتخاب کنید.

کرم مرطوب کنندۀ رنگی
از کرمهایی که کمترین رنگ را دارند استفاده کنید. کرمهای مرطوب کننده با رنگهای روشن بهترین انتخاب برای پوشش صورت است. از کرمی استفاده کنید که SPF ( فاکتور محافظت در برابر آفتاب) آن از 15 به بالا باشد و رنگ کرم مرطوب کننده را نزدیکترین رنگ به رنگ پوستتان انتخاب کنید. یکی از کرم های مرطوب کننده مناسب که حاوی مواد ضد آفتاب نیز هست.

کرم پودر خشک

این کرم برای پوست های ناصافی که نیاز به پوشاننده های سنگین تری دارند مناسب است. کرم پودر خشک برای تابستان که معمولا" پوست کمی چرب تر می شود، مناسب است. در بسیاری از مواقع این کرم پودر بر کرم پودر چرب و مایع ارجحیت دارد – حمل این کرم پور راحت است چون نمی ریزد و شما می توانید آن را در کیف آرایش، همراه خوتان داشته باشید__ همچنین در ساخت این کرم پودر، از مواد مات و بدون جلایی استفاده شده است که چربی مازاد پوست را جذب می کند. بروشور این کرم را بخوانید و مطمئن شوید کرم تابستانی آن سیلیکا داشته باشد. سیلیکا مادۀ معدنی است که چربی پوست را جذب می کند.

پنکک مات
پنکک مات برای تابستان بسیار مناسب است چون برق ناشی از چربی پوست را می گیرد. از این پنکک می توانید فقط روی نقاط چرب پوست استفاده کنید مثل پیشانی، بینی و چانه.

کاغذ خشک کن
این کاغذهای خشک کن یکبار مصرف هستند و چربی های اضافی روی پوست را بر می دارند. شما می توانید هر چند بار که نیاز پیدا کردید از این کاغذها استفاده کنید چون ضرری برای پوست ندارند.

در مورد چشمها، گونه ها و لب ها
استفاده از پنکک، به عنوان آستر آرایش چشم
قبل از آرایش چشم، روی پلکهای خود پودر پنکک بزنید تا آرایش روی آن تثبیت شود. با این کار چربی پوست گرفته می شود و پوست آماده می شود تا سایه روی آن زده شود. سعی کنید به جای سایه های کرمی از سایه های پودری استفاده کنید؛ چون سایه های کرمی معمولا" حاوی کرم های نرم کننده هستند و دوام زیادی ندارند.

خط چشم های ژله ای و مایع
این خط چشم ها ضدآب هستند و روی پوست پخش نمی شوند. می توان گفت مثل چسب روی پوست می چسبند و به ویژه برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب هستند. در هوای مرطوب و گرم، این نوع خط چشم جایگزین بسیار مناسبی برای مداد چشم است که معمولا" چرب است و با رطوبت و گرمی هوا روی پوست پخش می شود.

رژ گونه
اگر پوست خیلی چربی دارید، از رژ گونۀ خشک استفاده کنید و اگر پوست خشک یا معمولی دارید، از رژگونۀ پودری استفاده کنید. از رژگونه های کرمی، که حاوی کرم نرم کننده هستند و در گرمای هوا سرازیر و پخش می شوند استفاده نکنید.

خط لب
هر رژ لبی با هر ویژگی و مارکی در صورتی روی لب پایدار خواهد ماند که قبل از آن روی لبها، خط لب کشیده شود. خط لب مرزی را روی لب مشخص می کند که رنگ رژلب از آن بیرون نمی زند و پخش و پاک نمی شود. سعی کنید از خط لب همرنگ با رنگ طبیعی لبهایتان استفاده کنید. حتما" خط لب را قبل از رژ لب بزنید به این ترتیب که خطی دور لبها بکشید و سپس روی لبها را نیز کمی خط لب بکشید و بعد رژ لب یا برق لب بزنید.

از رنگهای تابستانی استفاده کنید
برای آرایش چشمها از سایه هایی که رنگ های تابستانی را تداعی می کنند استفاده کنید، مثل سبز نعنایی، آبی آسمانی یا صورتی روشن. از همان سایه ای که روی پلکها زده اید یک لایه از ریشه تا نوک مژه ها بزنید و بعد دو لایه ریمل روی آن بزنید.
روی پوستتان را با پودر براق و درخشان با تن شامپانی یا برنز، های لایت زیبایی بزنید. روی گونه ها را نیز از همین رنگ رژ گونه بزنید تا رنگ پوست شما یکنواخت و هماهنگ گردد.
استفاده از برق لب های که رنگ سرد دارند مثل برق لب صورتی، هلویی یا قرمز-صورتی درخشش و زیبایی رژ لب را روی لبها، دوچندان می کند. همچنین می توانید با استفاده از یک سوآب کمی رنگ روغنی شفاف روی رژ لب خود بزنید .اثر این رنگ های روغنی روی لب مثل اثر برق لب است.

طراحی ناخن +تصویر





نکات آرایشی مخصوص دختران جوان

اگر در سنی هستید که هنوز آثار جوشهای غرور جوانی بر روی پوست شما نمایان است و دوست دارید با کرم پودر و پنکیک آنها را بپوشانید و پوست صورت خود را صاف نشان دهید بهتر است از ضد آفتاب های مخصوص پوستتان (چرب،خشک،مختلط)که دارای کرم پودر هم هستند استفاده کنید،چرا که شاید الان شما با زدن هر کرم پودر یا پنکیکی پوستی صاف برای آرایش داشته باشید اما به مرور زمان و تنها در سه ،چهار سال آینده پوست شما این زیبایی راازدست خواهد داد وبرای شل شدن وپیری زود رس آماده خواهد شدو لکه ها، خیلی زود تر از وقت خود بر روی پوست شما نمایان خواهند شد،پس توصیه می شودحتی المکان از کرم پودرو پنکیک ها دوری کنید وتنها کرم آرایشی خود را یک ضد آفتاب خوب انتخاب کنید
2 . در صورت علاقه ی زیاد به زدن کرم پودر و پنکیک می توانید در مجالس خاص بر روی ضد آفتابتان کمی از آنها بزنید و حتما بعد از تمام شدن مهمانی با شیر پاک کن آنها را از روی پوست پاک کنید و هیچگاه شب با آرایش نخوابید
3. در مورد چشمها بهتر است در این سنین تنها از ریمل آن هم بدون خورده مژه وبا کشیدن چند بار آرام تنها بر روی مژه های بالا به طور کاملا طبیعی چشمانتان را جذاب تر کنید. ..
4. در صورت تمایل به خط چشم نیز بهتر است از یک خط بسیار نازک در پشت چشم که آن هم از چشم بیرون نزده باشد به چشمانتان به طور طبیعی فرم دهید.
5.سعی کنید بعداز حمام به مژه ها فر مژه بزنید تا از شکستگی مژه ها جلوگیری شود واز بغل مژه ها زاویه دار به نظر نیایدوبعد چند بار ریمل را به آرامی به طور افقی وکمی هم به سمت بالا بزنید،در صورت چسبندگی مژه ها هم بهتر است از یک برس ریمل جداگانه که مخصوص شانه کردن مژه هاست و یا از سنجاق ته گرد استفاده کرده وتا کاملا خشک نشده اند آنها را از هم جدا کنید تا شکل طبیعی تری داشته باشد.
6. به این نکته توجه داشته باشید که برای دختران جوان آرایش تنها پلک بالا بسیار جذاب تر و زیباتر خواهد بود و خط زیر چشم را بهتر است در سنین بالاتر اضافه کنید.
7. در صورت تمایل به زدن سایه که اصلا تو صیه نمی شود چون بعضی از انواع سایه ها چشمها را ریزتر نشان می دهند میتوانید از مدادهای رنگی مطابق رنگ پوست و لباستان مثل سبز یا آبی بسیار مات و ملایم در پشت چشم یک خط به جای خط چشم بزنید که با کمی ریمل چشمها را جذاب تر خواهد کرد و از زدن سایه های رنگارنگ که چهره را بسیار زنانه نشان می دهد خودداری کنید.
8. اگر چشمان بسیار درشتی دارید که ممکن است با خط پشت چشم زیاد جالب نشود بهتر است از یک مداد سیاه که داخل چشم می کشید حالت بهتری به چشمها بدهید،البته نه زیاد پر رنگ و غلیظ و بعد ریمل را افقی بر روی مژه ها به آرامی بکشید. ..
9. امروزه اکثر دختران جوان برای به اصطلاح مرتب کردن ابروها حتما به آرایشگر مراجعه می کنند که البته شاید اوایل دخترانه به نظر آید اما به مرور زمان و با هر بار مراجعه یک ردیف از ابروها کم خواهد شد و کم کم با کم پشت شدن و تغییر جهت خواب ابروها مواجه خواهید شدو گاهی هم جاهایی از ابروی شما خالی خواهد شد ،توصیه ما این است که البته تا پر شدن ابروها به آنها دست نزنید وتنها حاشیه های اطراف آنها را تمیز کنیدو توجه داشته باشید که رنگ ابرو درریزش هر چه سریعتر ابروها کمک می کند.درضمن برداشتن زود به زود ابروها باعث شل شدن و افتادگی پلکها خواهد شد.
10.مهمترین نکته ی قابل توجه برای دختران در سنین پایین که دوست دارند ابروهایشان را تاتو کنند این است که چون این کار تقریبا کاری است جبران نشدنی و هیچگاه شما دیگر ابروی اولیه را نخواهید داشت تنها زمانی دست به این کار بزنید که جاهایی از ابروی شما ریخته یا شکستگی دارد و مشخص است و در این باره نیز از متخصص این کار بخواهید تا تنها جاهای خالی را برای شما با چند نقطه پر کند و تمام ابروی شما را خط نیندازد تا ابرویی کاملا طبیعی و در عین حال مرتب و زیبا داشته باشید،لازم به ذکر است که ابروی تاتوشده سن افراد را چندین برابر بالا میبرد.
11.بهترین رژگونه ای که برای دختران توصیه میشود در کنار هماهنگی با لباس رنگهای صورتی خیلی روشن یا مات کمرنگ ویا رنگهای بژکه معمولا ملایم و کمرنگ ودر عین حال شیک هستند میباشدکه بهتراست با رژلب نیز که از همین گروه است مطابقت داشته باشد.
13.با رژگونه و رژلب صورتی سایه های نیلی،آبی کمرنگ وخاکستری هماهنگی داردوبا رژگونه و رژلب بژ و طلایی سایه های آجری رنگ و قهوه ای مات کمرنگ .سعی کنید رژلبتان را به صورت خنده ودهان نیمه باز بزنید تا یکدست وصاف و تمیزدیده شود.
14. البته موی یک دختر شرقی با رنگ طبیعی و بلند یکدست زبانزد بوده وجذابیت خاص خود را داردو این گروه مورا معمولا همه بیشتر ازموهای هایلایت و لولایت شده می پسندنداما گاهی عجول بودن دختران ایرانی برای زیباتر شدن آنها را از شکل طبیعی خارج می سازدو وادارشان می کند که بلایی بر سر این موهای زیبا بیاورند که دیگر قابل جبران نباشدچرا که هر چه موها زودتر رنگ شوند به همان نسبت زودتر هم با ریزش وسفیدی مو مواجه خواهند شدوگاهی حتی حالت زیبای اولیه خود رانیز از دست خواهند داد پس چه بهتر که به جای هایلایت و مش در مجالس و مهمانی ها از ریملهای مو که به رنگهای مختلف هماهنگ بالباستان دراکثر لوازم آرایشی ها موجود است استفاده کنید و بعد از یک شستشو آنها را از روی موها پاک کنیدو موی طبیعی خودتان را سالم و شاداب حفظ کنید.
15. برای دختر خانمهایی که موهای فر دارند توصیه میشود به جای استفاده از واکسها و کرمهای مو برای ثابت نگه داشتن فرها در مهمانی ها ،هم میتوانید از کتیرا استفاده کنید و هم بعد از حمام مقداری آبلیمو به نوک انگشتانتان زده و پایین موها را چنگ بزنند و برای براق شدن آنها، هم در مورد موهای صاف و هم موهای فر از کمی روغن زیتون بی بو استفاده کنید که با استفاده از این مواد طبیعی نه تنها به موهایتان ضرری وارد نشده بلکه آنها را در عین زیباتر کردن تقویت هم کرده اید.ناگفته نماند که زدن آبلیمو به محکم شدن ناخن های شما نیز کمک خواهد کرد.

آرایش سرد

هنرمندان و متخصصین آرایشی لیستی از نکات مفید آرایشی تهیه نموده اند. رعایت این نکات و اصول اولیه و پیشرفته آرایشی برای زیباتر و طبیعی تر جلوه دادن شما بسیار راحت و آسان است.
یک آرایش زیبا با یک کرم پودر خوب شروع می شود. بطور مثال اکثر خانمها مانند اکثر خانمهای آسیایی ها و آفریقایی ها دارای پوستی با رنگ پایه زرد هستند. دانستن این واقعیت یکی از مهمترین نکات آرایش کردن است. وقتی خانمی با این رنگ پوست از کرم پودر صورتی پررنگ یا نارنجی استفاده می کندآرایش خیلی مصنوعی به نظر می رسد و این خانم برای داشتن یک آرایش طبیعی و یکدست باید از کرم پودرهایی با پایه زرد استفاده نمایند.
رنگهای اولیه اصلی
مثل قرمز، زرد و آبی که از این رنگهای اصلی رنگهای دیگر را میسازیم.
رنگهای ثانویه یا فرعی
از ترکیب مساوی دو رنگی اصلی به وجود می آیند. مثل:
زرد + آبی = سبز
قرمز + زرد = نارنجی
آبی + فزمز = بنفش



در آرایش طبیعی کشیدن خط چشم دور تا دور چشم و سایه های دو رنگ زیاد مطرح نیست، اصل مهم قرینه نبودن آرایش چشم و گونه است که مهمترین ویژگی صورت طبیعی است. اینکه چگونه باید آرایش کنیم را همه ما از سنین خردسالی وقتی یواشکی به سراغ کیف لوازم آرایش مادرمان می رفتیم و سر و صورتمان را قرمز می کردیم بلدیم. آنچه اهمیت دارد طریقه صحیح آرایش و رفع عیب های صورت با استفاده از محصولات آرایشی است به عبارت دیگر یک آرایش ترمیم کننده. قبل از اینکه ببینیم چه رنگی به صورتمان می آید و چه رنگی مناسب تابستان است ابتدا باید به فکر ترمیم چاله های صورت بود. ابتدا صورت را با یک لایه کرم مرطوب کننده بپوشانید. سپس قلم مو را به پن کیک آغشته و روی صورت بزنید. در صورت استفاده از کرم پودر آن را روی اسفنج خیس مالیده و سپس روی صورتتان پخش کنید.

نکات آرایشی سایه چشم


برای استفاده از سایه چشم نکات آرایشی بی شماری وجود دارد.در مورد انتخاب رنگ دقت بیشتری کنید. شاید اغلب خانم ها تصور کنند که سایه آبی باعث می شود که چشمانشان رنگ آبی خود را بیشتر نشان دهد، اما بعضی از تم های آبی دقیقا نتیجه عکسی بر روی چشم ها می گذارند. به خاطر داشته باشید که رنگ های درهم نیز حالت پریشانی به چشمان شما می دهند و باعث می شوند تا چهره شما انقدرها هم که فکر می کردید زیبا به نظر نرسد.سایه های کمرنگ بهترین انتخاب در تمام مدت سال هستند. آنها به طور طبیعی با رنگ پوست واقعی شما مخلوط می شوند و به راحتی چهره شما را آنطور که انتظار دارید زیبا می کنند.رنگ های ملایمی که در پوست پیدا می شود مثل قهوه ای، وانیلی، و ارغوانی کمرنگ از جمله رنگ هایی هستند که حالت طبیعی بسیار جذابی را به چشمان شما هدیه می دهند.برای اینکه چهره شما اندکی جذاب تر و محرک تر شود می توانید از رنگهایی با پیش زمینه تند تر استفاده کنید مثل: طلایی، زیتونی، بنفش کمرنگ، آبی و خاکستری.کار کردن با انواع رنگ های طبیعی سایه چشم کار ساده ای است. .. ..
طرز استعمال
چند روش ساده از جمله به کارگیری سایه چرب، پودر، و خط چشم تکنیک های ساده ای هستند که میتوانند تاثیر نافذی بر روی زیبایی چشم های شما بگذارند.اگر می خواهید چشم هایتان نزدیکتر به هم جلوه کنند از رنگ های کمرنگ و ملایم سایه چشم در قسمت گوشه داخلی پلکها استفاده کنید.همچنین می توانید همان قسمت را از داخل خط چشم بکشید، باید توجه کنید که خط چشم به هیچ وجه از داخل چشمان شما بیرون نزند و به گوشه خارجی چشم ها نیز سرایت نکند.استفاده از سایه برای دور کردن چشم ها از یکدیگر اندکی مشکل تر است.باید از رنگ های مات در گوشه خارجی چشمها استفاده کرده و سایه را از جایگاه رویش مژه ها به سمت بالا بکشید.حالت آنرا در قسمت خارجی اندکی کلفت تر از سایر قسمت ها کنید و همینطور ادامه دهید تا شکل گوشه هلال را به خود گیرد.مدلهای پرطرفدارآرایش های مختلفی برای چشم ارائه می شود اما در این قسمت ما یکی از متداولترین انها را برایتان شرح می دهیم:
· سایه های چرب
· سایه های مدادی
· سایه های پودری
هرچند سایه های چرب از هر سایه دیگری بر روی چشم ها زیباتر به نظر می رسد، اما متاسفانه لای چین و چروک چشم جمع می شود و برای استفاده در روزهای گرم و برای مدت زمان طولانی انتخاب مناسبی به شمار نمی روند.سایه های مدادی با آن همه رنگ ها متنوعی که دارند یکی از گزینه های مناسب به شمار می روند. تنها اشکالی که می توان از این وسیله گرفت این است که نوک آنها اندکی زمخت بوده و پس از استعمال چشم ها اندکی اذیت شده و ممکن است پلکها دچار سوزش موقتی و قرمزی کمی شوند.سایه های پودری یکی از بهترین انواع سایه ها به شمار می روند چراکه هم باعث می شوند چشم های شما نافذ تر جلوه کنند و همچنین حالت طبیعی چشم را نیز از بین نمی برند. شما می توانید از سایه های چشم پودری چرب یا خشک استفاده کنید.از چشم های خود به خوبی مراقبت کنید. چند تکنیک را به همراه رنگ های مختلف بر روی چشمان خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که کدامیک از آنها بیش از سایرین مناسب شماست و زیبایی مورد نظرتان را برایتان فراهم می آورند.

تفاوت آرایش شب و آرایش روز

آیا تا به حال به اصطلاح آرایش شب در کنار آرایش روز که در بین خانمها به خصوص آرایشگران و میک آپیستها رواج داشته فکر کرده و تفاوت آنها را یافته اید؟
برای اینکه بدانید چگونه می توانید آرایش روز زیبایی در مقایسه با آرایش شب خود داشته باشید با ما همراه شوید

چرا آرایش شب و چرا آرایش روز

تفاوت این دو سوال جدای از رنگ آمیزی و نوع آرایش به طور اساسی و کلی در براق و مات بودن آرایش می باشد که ما در مورد آرایش شب و تفاوت اساسی آن با آرایش روز و نحوه ی چگونگی این آرایش در تفاوت آرایش شب و آرایش روز!( آرایش شب) نکاتی را ذکر کردیم و در اینجا به نحوه ی چگونگی آرایش روز و نوع آن در مقایسه با آرایش شب می پردازیم:
۱- در مرحله ی اول این آرایش بهتر است تمام لوازم آرایشی که استفاده می شود از نوع مات و بدون اکلیل باشد که هر قدر این خصوصیت را داشته باشند به شیک شدن و در عین حال زیبایی آرایش شما افزوده خواهد شد. برای میک آپ چشمها بهتر است پس از آماده سازی پوست بوسیله ی کرم پودر های مایعی که به هیچ وجه پوست را براق نشان نمی دهند و استفاده ی پنکیک همرنگ پوست بر روی آن جهت یکدست و صاف شدن چهره، ابتدا چشمها را کمی ریمل زده تا حالتی از آن برای خط چشم کشیدن در دست بیاید و سپس یک خط چشم ظریف و دقیقا مماس با مژه ها در پشت چشم بکشید که این کار را بهتر است با خط چشمهای مدادی انجام داده و با استفاده از همان مداد گوشه ی انتهایی چشم را پهن تر و مثل سایه زدن باز کنید و سپس دوباره ریمل بزنید. ..
۲- در زیر چشمها با استفاده از مداد دودی، خاکستری هاله ی باریکی برای جذابیت بیشتر چشمها بکشید.
۳- سایه را نیز بر حسب رنگ چشم انتخاب کرده و بهتر است آن را نیز از گروه رنگهای دودی، خاکستری مات انتخاب کنید.
۴- اگر آرایش پر رنگ وغلیظ تر را می پسندید می توانید در ادامه ی کار بر روی سایه ی خاکستری از رنگهای گرم مثل زرشکی یا نارنجی زده و نوع آرایش را به تیره تر تغییر دهید.
۵- با این زیر ساخت آرایش، بهتر است رژلب نیز از از هر رنگی که هست مات و بدون برق لب باشد که بسیار هماهنگ تر و زیباتر خواهد بود اما از آنجایی که رژ لبهای براق و مایع در حال حاضر بیشتر مورد توجه دختران جوان هستند می توان در کنار آرایش چشم و پوست مات گاهی هم با استفاده از رژلبهای براق و یا برق لب به تنهایی ، با ایجاد تضاد بین اجزای آرایش آن را تغییر داد و متفاوت ساخت .

جادوى رنگ ها در آرايش صورت

فقط كافى است يك دقيقه مقابل ويترين فروشگاه هاى عرضه لوازم آرايشى بايستيم و به انواع و اقسام ريمل، كرم پودر، سايه و رژلب كه در رنگ هاى متنوع و جعبه هاى زيبا از پشت شيشه خودنمايى مى كنند، خيره شويم.
به دقيقه دوم نمى رسد كه هوس يكى از آنها به سرمان مى زند و خود را تسليم فاكتور فروش مى كنيم. معلوم نيست چه جاذبه اى در لوازم آرايشى نهفته كه آدم را در عرض چند دقيقه ناچيز به تكاپوى خريد مى اندازد.
مطمئناً جادوى رنگ ها در آن بى تاثير نيست. ديدن چند رديف سايه مثل مداد رنگى هايى كه در يك جعبه بيست و چهارتايى كنار هم چيده شدند كافى است كه آدم را يك هو به وسوسه خريد بيندازد.
وسوسه لوازم آرايش ريشه اى تاريخى دارد. از تصوير معروفى كه كلئوپاترا را نشسته بر صندلى مقابل چندين جا عطرى و سرمه دان نشان مى دهد، مى توان قدمت آن را فهميد.
اولين مردمانى كه از لوازم آرايش (البته نه به شكل امروزى) استفاده مى كردند، مصريان بودند. در حدود ۳۵۰۰ سال قبل از ميلاد مسيح براى مراسم مذهبى عطريات و لوازم آرايش مصرف مى كردند.
عصاره گياهان معطر را به بدن مى ماليدند تا پوستى نرم و خوشبو داشته باشند.
استفاده از حمام معطر نيز به اين دوران تعلق دارد. حمام شير كه كلئوپاترا براى زيبايى پوستش استفاده مى كرد، امروزه چنان مورد توجه متخصصين پوست قرار گرفته كه در بسيارى از انستيتوهاى پاريس وان شير را مى توان ديد. رومى ها نيز از شير الاغ براى صاف و صيقلى شدن پوست شان استفاده مى كردند. لوازم آرايش آن زمان از ريشه، برگ و صمغ درختان و برخى مواد معدنى مثل محلول كربنات دو پلمب كه در نقاشى به عنوان رنگ سفيد به كار مى رفت، تهيه مى شدند. مصرى ها از دوده چراغ براى سياهى ابروها و يا اكسيدآهن براى تهيه سرخاب استفاده مى كردند.
يونانى ها همچنان از مخلوط ريشه گياهان با روغن به عنوان سفت كننده پوست بهره مى گرفتند. از قرون وسطى به بعد آرايش كم كم به شيوه امروزى درآمد. بيشتر مواد رنگى روى گونه ها و لب ها زده مى شد. صورت سفيد، موهاى بور، گونه هاى برجسته قرمز و لبان قرمز فرم دلخواه زنان آن زمان بود. از تركيب سفيده تخم مرغ، ليمو، نمك حاوى اسيدبوريك و سديم براى سفيد كردن صورت، از زعفران براى قرمزى لب ها و از نعناع براى سفيد كردن دندان ها استفاده مى كردند.
در قرن پانزدهم كه فلورانس تحت حكومت مديچى ها بود، ايتاليا به عنوان مركز زيبايى مورد توجه قرار گرفت. كاترين مديچى نيز نخستين مركز عطر و لوازم آرايش به نام Santa maria novella در فلورانس را راه اندازى كرد. پس از اينكه ملكه فرانسه شد اولين مركز آرايش در پاريس را نيز تاسيس كرد. در همين زمان استفاده از گياهان و ميوه ها به عنوان ماسك نزد زنان ثروتمند اروپا متداول شد. ..
ماسك هايى كه از تركيب پودر پياز، كره، عسل، آرد حبوبات، تخم مرغ و چربى غاز ساخته مى شدند و براى صاف شدن پوست به كار مى رفتند. در اين زمان آرايش چشم زياد باب نبود، آنچه بيش از همه روى صورت نمايان بود، سرخى گونه ها و لب ها بود. اما در قرن ۱۸ قرمزى آرايش ها كم شد. لب ها و گونه ها صورتى شدند. اما چشم ها همچنان بدون آرايش ماندند.
در قرن ۱۹ كه مادام دكولاس انستيتو زيبايى و سلامت پوست در پاريس را راه انداخت اولين نوع سايه و رژلب و رژگونه هاى رنگى به بازار آمدند. مادام كه بيش از آرايش به سلامت پوست اهميت مى داد، براى اولين بار كرم هاى آرايش را با گياهان دارويى مخلوط مى كرد و در دسترس مشتريان قرار مى داد. ..
«از زمان جنگ جهانى دوم تا به امروز دنياى آرايش سه مرحله را طى كرده، يكى سال هاى جنگ، كه سال ركود لوازم آرايش بود. دومى، از ۱۹۴۵ تا ۱۹۸۰ كه به دوره افراط و زياده روى آرايش معروف است و ديگرى از اواخر ۸۰ تا به امروز كه آرايش بيش از آنكه به شكل نقاب رنگين روى صورت باشد، ترميمى و تكميل كننده عيوب و ناهموارى هاى صورت است. ابروهاى باريك، سايه هاى كمرنگ، گونه هاى ملايم و رژلب هاى براق از ويژگى هاى اين دوره آرايشى اند.» اينها جملات النا مليك است. كسى كه در ايتاليا «بانوى آرايش» مى نامندش و جزء پايه گذاران رشته گريم در ايتاليا است و اكنون مديريت شركت آرايش Lierac را بر عهده دارد. مليك با اينكه بانوى آرايش نام گرفته ولى بى هيچ آرايشى در محافل هنرى ظاهر مى شود. موهاى كوتاه خرمايى دارد و به جز يك رژلب قرمز از محصولات آرايش ديگرى استفاده نمى كند. به قدرى ساده است كه وقتى او را در رستوران Panamaميلان (جايى كه قرار گذاشته بوديم) ديدم، فكر كردم شخصى است كه براى شنيدن اين گفت وگو آمده است.
چرا كه مليك از ستون نويسان پروپا قرص مجلات آرايشى در ايتاليا است. النا مليك، زاده ايتاليا است و اصالتى ارمنى دارد. مادرش آلساندرا مليك باباخانيان يكى از ارامنه ساكن پترزبورگ است كه در جنگ جهانى دوم به ميلان مى رود و به عنوان گريمور در سالن تئاتر ميلان مشغول به فعاليت مى شود. النا پس از راه انداختن يك سالن آرايش با كمك يك متخصص پوست به نام دكتر پايوت به پاريس مى رود و شروع به ساختن كرم هاى آرايشى كه خاصيت درمانى نيز دارند مى كند. او مى گويد: «وقتى دختران جوان را مى بينم كه آرايش روى چهره دارند، متاسف مى شوم چرا كه آرايش مخصوص خانم هاى مسن است كه طراوت پوستشان از دست رفته است، نه آنها كه با كمى مراقبت مى توانند پوستى صاف، يكدست و زيبا داشته باشند.» البته نه او كه اكثر متخصصان پوست با آرايش در سنين جوانى مخالفند و تنها استفاده از كرم هاى مرطوب كننده و يا ضدآفتاب را براى آنها توصيه مى كنند.
حقيقتاً هم لوازم آرايش تنها مى توانند قسمتى از معايب صورت را برطرف كنند و بپوشانند كه بيش از همه براى تغيير رنگ و چهره مورد استفاده قرار مى گيرد. استفاده از پن كيك و كرم پودر به مرور زمان باعث از دست رفتن طراوت و شادابى پوست مى شود. تا سن ۳۰ - ۲۵سالگى كه پوست بدن مقدار زيادى كلاژن توليد مى كند مى توان بدون استفاده از كرم هاى آرايشى و تنها با استفاده از كرم ضدآفتاب براى مقابله با اثرات زيان بار خورشيد پوستى سالم داشت. از آنجا كه پس از سى سالگى كلاژن كمترى در سلول هاى پوستى ساخته مى شود، ماليدن كرم هاى حاوى كلاژن و حاوى كينون كه پوست را در برابر راديكال هاى آزاد محافظت مى كند بسيار توصيه مى شود. علاوه بر بالا رفتن سن، استعمال سيگار و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب نيز باعث كاهش توليد كلاژن مى شود كه در صورت استفاده نكردن از ضدآفتاب و عدم قطع استعمال سيگار هيچ كرم و لوسيون معجزه آورى نخواهد توانست شادابى و طراوت را به پوست باز گرداند. در خريد لوازم آرايش از پن كيك، كرم پودر تا سايه هاى چشم رعايت نكاتى كه به سازگارى آنها با پوست ارتباط دارد، ضرورى به نظر مى رسد. التهاب تماسى تحريكى، التهاب تماسى آلرژيك، كهير تماسى، ايجاد كومدون (جوش هاى ريز) و بروز تاول ريز خارش دار و آكنه از شايع ترين عوارض پوستى است كه به دنبال مصرف لوازم آرايش نامرغوب ايجاد مى شود. هر كرم يا پماد چرب كننده اى كه به صورت چند لايه مصرف مى شود به علت مسدود كردن منافذ پوستى و غدد چربى مى تواند باعث بروز واكنش هاى پوستى شود. برخى مواد رنگى و عطرهاى موجود در پودرها باعث ايجاد حساسيت و قرمزى شده كه بلافاصله پس از قطع استعمال بهبود مى يابند. اما به طور كلى ماليدن پن كيك (پودر) بهتر از استفاده چند لايه كرم پودر است. پن كيك حالت براق پوست را ثابت مى كند، پوست را در برابر تغييرات آب و هوا محافظت مى كند، عرق را جذب نموده و حالت چرب و روغنى پوست را از بين مى برد. پن كيك بيشتر براى پوست چرب توصيه مى شود. افراد با پوست خشك لازم است قبل از استعمال پن كيك پوستشان را با كرم مرطوب كننده چرب نمايند. برخى مواد آرايشى وقتى روى پوست قرار مى گيرند، احتمال بروز عوارضى نظير كهير، آفتاب سوختگى و لكه هاى تيره را تشديد مى كنند. كرم پودرها و مواد آرايشى حاوى عطر از اين نوع هستند. عطرها كه معمولاً در بيشتر محصولات به عنوان خوشبوكننده يافت مى شوند مهمترين عامل بروز كهيرهاى پوستى اند. توصيه مى شود لوازم آرايشى كه برچسب Free fragrant دارند خريدارى كنيد.
توجه به مدت زمان استفاده از لوازم آرايش نيز راه ديگرى براى كاهش آلرژى هاى پوستى است. متخصصان توصيه مى كنند، بيش از ۶ ماه از يك كرم پودر يا پن كيك استفاده نشود. مداد چشم و لب نيز نبايد بيش از ۶ ماه مورد مصرف قرار گيرند. رژ لب نيز تا وقتى در يخچال باشد مى توان براى مدت يك سال استفاده نمود. در ميان لوازم آرايش رژلب كمترين سهم را در بروز آلرژى دارد. گرچه آن هم نبايد در مجاورت نور و هواى گرم قرارگيرد كه فاسد بشود. رژلب مرغوب با روغن مناسب از ترك خوردن و خشك شدن لب جلوگيرى كرده اثر حفاظتى بالايى بر لب خواهد داشت.
توصيه محققان زيبايى براى خريد رژلب به شرح زير است:
رژلب بايد چرب و متناسب با فرم و رنگ دندان خريدارى شود. سفيد بودن دندان ارتباط مستقيمى با زيبايى لب ها دارد. اگر به واسطه سيگارى بودن دندان هايتان زرد است از رژلب براق با رنگ هاى شاد استفاده نكنيد. رژلب تيره و مات از رنگ زرد دندان ها كاسته و جلوى نمايان شدن آنها را مى گيرد. رژلب قرمز و نارنجى هم چندان به سيگارى ها نمى آيد، بيشتر به افراد با دندان هاى مرواريد شكل پيشنهاد مى شود. توصيه مهم ديگر براى نگهدارى فرم لب ها قطع استعمال سيگار و خنديدن است. خنده باعث سفت شدن عضلات ناحيه لب شده و به استحكام ماهيچه هاى لب كمك مى كند.
برای انتخاب درست ریمل لازم است که نخست نوع مژه را مورد شناسیی قرار دهیم.برای مثال کوتاهی و بلندی مژگان,در انتخاب نوع برس ریمل دخیل خواهد بود.
برای مژگان بلند ریمل حجم دهنده انتخاب کنید که به مژگان شما حجم بیشتری می دهد و همچنین آنها را پر پشت تر به نظر می رساند.
برای مژگان کوتاه ریمل بلند کننده انتخاب کنید که مژگان شما را بلندتر نشان دهد.
داشتن تاثیر بهتر:
مژگان بلندتر,پر پشت تر:برای بهتر نشان دادن بلندی مژگان,نباید مژه های پلک پایینی را زیاد ریمل زد.برس را بردارید و فقط یک لایه نازک بزنید.
مژگان نرم و طبیعی:برای بهتر جدا کردن مژگان از یک برس کوچک استفاده کنید.(به منظور جلوگیری از به هم چسبیدن مژه ها)
برای مژگان فر:ابتدا ریمل را بر بالای مژگان و سپس بر قسمت پایینی بزنید.
رنگ مناسب
سیاه تنها رنگ قابل استفاده برای داشتن نگاه آتشین نیست.ریمل با رنگهایی چون بنفش تیره یا سبز می تواند به چشمان شما لطافت و ملاحت ببخشد.
سبزه ها با چشمان تیره:ریمل مشکی انتخاب کنید.
بلوندها,چشم روشنها و مو حنایی ها:برای تاثیر بهتر در شب از ریمل مشکی استفاده کنید و در روز بهتر است از رنگهای ملایم تری چون قهوه ای یا بنفش تیره استفاده کنید.
برس کشیدن صحیح روی مژگان:
کمی ریمل به سر مژگان بزنید سپس از ریشه ها تا نوک مژگان را ریمل بزنید. باید مژگان را تا بیشترین حد با حرکت زیگ زاگ بلند کرد.
ترفند:
برای اجتناب از دسته شدن(چسبیدن)مژه ها به طور منظم برس ریمل تان را تمیز کنید.
اگر بیش از اندازه ریمل زدید,یک دستمال کاغذی را بین مژگان پلک بالایی و پایینی قرار دهید و چشم های تان را ببندید.
ایده های مناسب:
همیشه آرایش چشم هایتان را با محصولات پاک کننده آرایش به خصوص شبها فبل از خواب پاک کنید.
قبل از آرایش مطمئن شوید که مژگان شما تمیز و خشک هستند.
بعد از ریمل چند ثانیه از پلک زدن اجتناب کنید و صبر کنید تا مژه های تان خشک شوند.


با موخوره چه کنیم ؟

یکی‌ از نکاتی‌ که‌ برای هر خانمی اهمیت‌ فراوان‌ دارد بهداشت‌ و سلامت‌ مو است. موی‌ بانوان‌ که‌ به‌ تعبیری‌ حکم‌ تاج‌ سر را دارد، خواه‌ مشکی، بور، خرمایی‌ یا هر رنگ‌ دیگر، باید سالم‌ باشد. در این‌ نوشتار به‌ موخوره‌ که‌ یکی‌ از بیماری‌های‌ شایع‌ مو می ‌باشد، اشاره‌ شده‌ است.
موخوره‌ را می‌ توان‌ بیشتر در خانم‌هایی‌ که‌ به‌ آرایش‌ مداوم‌ موها و استفاده‌ از مواد اکسیدان‌ و رنگ‌ موهای‌ گوناگون‌ می‌ پردازند مشاهده‌ کرد. ایجاد شکاف‌ طولی‌ در مسیر موها و یا چند شاخه ‌شدن‌ انتهای‌ آزاد مو، موخوره‌ نامیده‌ می ‌شود. این‌ عارضه‌ ناشی‌ از تجمع‌ آسیب‌های‌ مکانیکی‌ و شیمیایی‌ وارد بر مو است‌ که‌ به‌ تخریب‌ موها منجر می ‌شود؛ و شایع ‌ترین‌ تظاهر قابل‌ دیدن‌ از میان‌ صدمات‌ فیزیکی‌ و شیمیایی‌ به‌ ساقه‌ مو است. موخوره‌ از راه‌ برس ‌زدن‌های‌ خشن‌ و ممتد موها نیز به‌ وجود می ‌آید. استفاده‌ بیش‌ از حد از سشوار، بیگودی‌ و… منجر به‌ خشکی‌ بیش‌ از حد موها می‌شود، همچنین‌ نور آفتاب، سایش‌ و مالش‌ مداوم‌ موها و تماس‌ زیاد با گرد و غبار عواملی‌ هستند که‌ به‌ ایجاد موخوره‌ می ‌انجامند. گفتنی‌ است‌ این‌ عارضه‌ را می‌ توان‌ در موهایی‌ که‌ عمر آنها طولانی‌ شده‌ مشاهده‌ کرد.
موخوره‌ در افرادی‌ که‌ از خشکی‌ و شکنندگی‌ مو شکایت‌ دارند نیز دیده‌ می ‌شود. گاهی‌ در طول‌ این‌ موها گره‌های‌ برجسته‌ ای‌ ظاهر می ‌شود این‌ مسئله‌ در اثر ضربه‌ های‌ مکانیکی‌ متعددی‌ است‌ که‌ در حین‌ برس ‌زدن‌های‌ شدید به‌ ساقه‌ مو وارد می‌ آید.
موخوره‌ بیشتر به‌ پیشگیری‌ نیاز دارد تا درمان؛ چون‌ بخش‌ مرده‌ مو دچار این‌ عارضه‌ می ‌شود و در این‌ ناحیه‌ قدرت‌ ترمیم‌ وجود ندارد. بهترین‌ روش، چیدن‌ قسمت‌ آسیب ‌دیده‌ مو است. به ‌علاوه استفاده‌ از ترکیبات‌ ملایم‌ و غیرمحرک‌ برای‌ شست‌ و شوی‌ موهای‌ خشک‌ و نیز چرب‌ کردن‌ موها مؤثر است.

۱۳۸۹ مرداد ۲۹, جمعه

چه رنگ مويي براي چه پوستي؟

انتخاب رنگ مو آداب دارد

بلوطي، خرمايي، طلايي، زيتوني يا مشکي؟ شما چه رنگ مويي را ترجيح مي‌دهيد؟ خيلي‌ خانم‌ها اين نکته را نمي‌دانند که رنگ مويي كه روي سر ديگري ممكن است بسيار جذاب و زيبا باشد، احتمال دارد هيچ جذابيتي در چهره آنها ايجاد نکند. کارشناسان زيبايي توصيه مي‌کنند هنگام انتخاب رنگ مو پيش از هر چيز ديگري به رنگ پوست صورت‌مان توجه كنيم...
براي اينكه انتخاب ايده‌آلي داشته باشيد، اولين توصيه متخصصان و کارشناسان اين است که رنگ مويتان را بر اساس رنگ پوست صورتتان، رنگ چشم‌هايتان و شخصيت و موقعيت اجتماعي خودتان انتخاب كنيد. اما در اين خصوص، توصيه‌هاي ديگري هم وجود دارد که شنيدنش خالي از لطف نيست.
به خواندن كاتالوگ رنگ مو قناعت نکنيد
يافتن رنگ موى مناسب ساده نيست. انتخاب رنگ دلخواه از روى كاتالوگ رنگ فروشگاه و خريدارى آن اقدامى نادرست است. رنگ مو را با توجه به رنگ طبيعى مو، رنگ چشم و پوست خود انتخاب كنيد. رنگى كه مى‌بينيد حاصل بازتاب نور از روى رنگدانه‌هاى رنگ شده است. بنابراين يك رنگ يكسان روى موهاى مختلف نمودهاى متفاوتى دارد. رنگ موى طبيعى و مصنوعى در زير نور فلورسنت يا نور طبيعى آفتاب متفاوت به نظر مى‌رسد.
رنگ موي مناسب پوست‌تان را انتخاب کنيد
بهترين رنگ‌ها براى كسانى كه پوست گندمگون و برنزه دارند، رنگ‌هاى شيرى، گل بهى، مسى، كرم نخودى، قهوه‌اى، زرد سوخته، قهوه‌اى مايل به قرمز، قهوه‌اى مايل به طلايى و رنگ‌هاى آبى، سبزآبى، فندقى، عسلى، سبز كاهويى و زرد است. در مورد پوست‌هاى روشن، ‌هاى‌لايت آبى، قرمز و براى پوست‌هاى صورتى و سرخ، رنگ كرم گلى، زيتونى تيره و قهوه‌اى تيره با سايه آبنوسى جلوه خاصى ايجاد خواهد كرد.
سطح رنگ‌ها را از درجه 1 تا 10 تقسيم‌بندى كرده‌اند. رنگ درجه 10 مو را روشن و درجه 1 آن را تيره مى‌كند. رنگ موى سياه نور كمى را منعكس مى‌كند و اين درست برخلاف عملكرد رنگ موى بور است. وقتى كه رنگ موهاى خود را روشن مى‌كنيد‌، هاله گرمى از رنگ‌هاى زرد و قرمز دور شما ديده مى‌شود. به ياد داشته باشيد كه تركيب رنگ‌هاى زرد و قرمز، رنگ نارنجى را توليد خواهد كرد، نه رنگ دلخواه شما را.
بهترين رنگ‌ها براى كسانى كه پوست گندمگون و برنزه دارند، رنگ‌هاى شيرى، گل بهى، مسى، كرم نخودى، قهوه‌اى، زرد سوخته، قهوه‌اى مايل به قرمز، قهوه‌اى مايل به طلايى و رنگ‌هاى آبى، سبزآبى، فندقى، عسلى، سبز كاهويى و زرد است.
براى چشم‌هاى كهربايى يا قهوه‌اي، رنگ موهايى طلايى با‌هاى لايت قرمز، قهوه‌اى طلايى، قهوه‌اى عسلى، فندقى، مسى و قهوه‌اى سوخته مناسب است. در مورد پوست‌هاى روشن،‌هاى لايت آبى، قرمز و براى پوست‌هاى صورتى و سرخ، رنگ كرم گلى، زيتونى تيره و قهوه‌اى تيره با سايه آبنوسى جلوه خاصى ايجاد خواهد كرد. براى چشم‌هاى آبى روشن، آبى خاكسترى، آبى تيره، سبز تيره، قهوه‌اى و مشكى، بهترين رنگ مو ارغوانى با ‌هاى‌لايت شرابى، پلاتينى، خاكسترى، قهوه اى، قهوه‌اى تيره، مشكى و شيرى است.

جدیدترین مدلهای کیف طراحی شده با الهام از طبیعت















كفش هاي تابستانه براي آقايون






مدل لباس نامزدی ایتالیایی 2010







۱۳۸۹ مرداد ۲۸, پنجشنبه

چگونه گوشواره مناسب فرم صورتمان انتخاب کنیم؟

گوشواره‌ها بر درخشش چهره می‌افزایند و از میزان توجه به نقایص صورت می‌کاهند. همچنین گردن و صورت را کشیده‌تر نشان می‌دهند. شکل گوشواره‌ها باید با فرم چهره شما تفاوت داشته باشد .
کاربرد گوشواره
گوشواره‌ها بر درخشش چهره می‌افزایند و از میزان توجه به نقایص صورت می‌کاهند. همچنین گردن و صورت را کشیده‌تر نشان می‌دهند. شکل گوشواره‌ها باید با فرم چهره شما تفاوت داشته باشد. گوشواره‌های آویخته می‌توانند گردن، صورت و قد کوتاه را کشیده‌تر نشان دهند. در هر حال مدل‌های آویخته و خیلی بلند، جلوه‌های مختلفی را به نمایش می‌گذارند.
اندازه بلندی آن، بهتر است همسطح جانه باشد.

صورت‌های بیضی Oval face
هر مدل گوشواره اعم از گرد، حلقه‌ای و دکمه‌ای مناسب با فرم صورت‌های بیضی هستند. مدل‌های آویخته و مثلثی هم بیشتر نظرها را جلب می‌کنند.

صورت‌های مستطیلی Rectangular face
نمونه‌های مدور و حلقه‌ای بهترین انتخاب است. مدل‌های کشیده و دارای زوایای صاف، طول صورت را مشخص‌تر نشان می‌دهد.

صورت‌های گرد Round face
از کاربرد گوشواره‌های بزرگ و گرد یا ضخیم و کوتاه خودداری کنید. مدل‌های صاف، مستطیلی بیشتر با این مدل صورت هماهنگی دارند. طرح‌های زاویه‌دار، باریک و کشیده می‌توانند صورت گردو پُر را باریکتر نمایان سازند.

صورت‌های به شکل قلب Heart-shaped face
تقریباً هر مدل گوشواره، با این نوع صورت هماهنگی دارد، به‌استثناء مواردی که از زوایای متناسب با هم برخوردار نیستند. به‌طور مثال گوشواره‌هائی که پهنای آنان در قسمت پائین بزرگتر از قسمت بالای آن است.

صورت‌های مربع Square face
گوشواره‌های بیضی یا مستطیلی کوچک یا حلقه‌ای با این نوع ترکیب صورت بسیار هماهنگی هستند، مدل‌های بزرگ، ضخیم و کوتاه که روی گوش می‌نشینند می‌توانند صورت شما را پهن‌تر نشان دهند.

گوشواره‌های چسبان یا دکمه‌ای
استفاده از الماس به‌دلیل درخشش فوق‌العاده‌ای و تأثیری که بر چهره شما می‌گذارد بهترین نوع انتخاب به‌شمار می‌رود. در صورتی که توانائی مالی ندارید می‌توانید از زیر گونیا، مروایردهای درشت، و یا از مدل‌های گل دکمه‌ای طلا یا نقره استفاده کنید.

مناسبت‌ها
جواهر خود را با توجه به مکانی که مقصد شما است، انتخاب کنید. برای مثال اگر سرکار می‌روید النگوهای پر سر و صدا و گوشواره‌های بزرگ خود را درآورید.


محل به‌کارگیری جواهرات :
جواهرات چشم‌ها را خیره می‌سازند. به‌طور مثل یک گل سینهٔ بزرگ برای خانمی بسیار چاق، جالب به‌نظر نمی‌رسد در حالی که گوشواره‌ای براق می‌تواند صورت وی را پرفروغ و چشم‌ها را درشت‌تر جلوه دهد. معمولاً طلای سفید، پلاتینیوم و نقره با پوست‌های سفید و روشن هماهنگی دارد و طلای زرد و جواهراتی که کِرم‌رنگ هستند یا پوست‌های گندمی و سبزه هماهنگی بیشتری دارند.

مدل آرايش لبناني






تاثیر دنیای 3 بعدی در طراحی تیشرت ابداع جدید ژاپنی ها







آرایش وزیبایی مخصوص دختران جوان


همه‌ی ما اعم از مرد یا زن دوست داریم چهره ای مطابق با سلیقه ی متعادل جامعه ی روز خود که به نوعی میتوان نام آن را زیبایی گذاشت داشته باشیم و هر روزآن رابهتر و زیباتر نشان دهیم چرا که میل به زیبایی موهبتی است که از جانب خداوند برای همگی ما ارسال شده و چه بهتر که ما نیز از این موهبت درست و به جا و در جای خود استفاده کنیم.
برای دختران جوان ایرانی که در این باره خود بسیار خلاق هستند روشهای آرایشی و پیرایشی را پیشنهاد می کنیم که به مرور زمان بر چهره ی آنها تاثیر منفی نداشته و از پیری زودرس پوست و چهره جلوگیری می کند.
نکات آرایشی مخصوص دختران جوان برای داشتن آرایشی طبیعی:

1. اگر در سنی هستید که هنوز آثار جوشهای غرور جوانی بر روی پوست شما نمایان است و دوست دارید با کرم پودر و پنکیک آنها را بپوشانید و پوست صورت خود را صاف نشان دهید بهتر است از ضد آفتاب های مخصوص پوستتان (چرب،خشک،مختلط)که دارای کرم پودر هم هستند استفاده کنید،چرا که شاید الان شما با زدن هر کرم پودر یا پنکیکی پوستی صاف برای آرایش داشته باشید اما به مرور زمان و تنها در سه ،چهار سال آینده پوست شما این زیبایی راازدست خواهد داد وبرای شل شدن وپیری زود رس آماده خواهد شدو لکه ها، خیلی زود تر از وقت خود بر روی پوست شما نمایان خواهند شد،پس توصیه می شودحتی المکان از کرم پودرو پنکیک ها دوری کنید وتنها کرم آرایشی خود را یک ضد آفتاب خوب انتخاب کنید
2 . در صورت علاقه ی زیاد به زدن کرم پودر و پنکیک می توانید در مجالس خاص بر روی ضد آفتابتان کمی از آنها بزنید و حتما بعد از تمام شدن مهمانی با شیر پاک کن آنها را از روی پوست پاک کنید و هیچگاه شب با آرایش نخوابید
3. در مورد چشمها بهتر است در این سنین تنها از ریمل آن هم بدون خورده مژه وبا کشیدن چند بار آرام تنها بر روی مژه های بالا به طور کاملا طبیعی چشمانتان را جذاب تر کنید.
4. در صورت تمایل به خط چشم نیز بهتر است از یک خط بسیار نازک در پشت چشم که آن هم از چشم بیرون نزده باشد به چشمانتان به طور طبیعی فرم دهید.
5.سعی کنید بعداز حمام به مژه ها فر مژه بزنید تا از شکستگی مژه ها جلوگیری شود واز بغل مژه ها زاویه دار به نظر نیایدوبعد چند بار ریمل را به آرامی به طور افقی وکمی هم به سمت بالا بزنید،در صورت چسبندگی مژه ها هم بهتر است از یک برس ریمل جداگانه که مخصوص شانه کردن مژه هاست و یا از سنجاق ته گرد استفاده کرده وتا کاملا خشک نشده اند آنها را از هم جدا کنید تا شکل طبیعی تری داشته باشد.
6. به این نکته توجه داشته باشید که برای دختران جوان آرایش تنها پلک بالا بسیار جذاب تر و زیباتر خواهد بود و خط زیر چشم را بهتر است در سنین بالاتر اضافه کنید.
7. در صورت تمایل به زدن سایه که اصلا تو صیه نمی شود چون بعضی از انواع سایه ها چشمها را ریزتر نشان می دهند میتوانید از مدادهای رنگی مطابق رنگ پوست و لباستان مثل سبز یا آبی بسیار مات و ملایم در پشت چشم یک خط به جای خط چشم بزنید که با کمی ریمل چشمها را جذاب تر خواهد کرد و از زدن سایه های رنگارنگ که چهره را بسیار زنانه نشان می دهد خودداری کنید.
8. اگر چشمان بسیار درشتی دارید که ممکن است با خط پشت چشم زیاد جالب نشود بهتر است از یک مداد سیاه که داخل چشم می کشید حالت بهتری به چشمها بدهید،البته نه زیاد پر رنگ و غلیظ و بعد ریمل را افقی بر روی مژه ها به آرامی بکشید.
9. امروزه اکثر دختران جوان برای به اصطلاح مرتب کردن ابروها حتما به آرایشگر مراجعه می کنند که البته شاید اوایل دخترانه به نظر آید اما به مرور زمان و با هر بار مراجعه یک ردیف از ابروها کم خواهد شد و کم کم با کم پشت شدن و تغییر جهت خواب ابروها مواجه خواهید شدو گاهی هم جاهایی از ابروی شما خالی خواهد شد ،توصیه ما این است که البته تا پر شدن ابروها به آنها دست نزنید وتنها حاشیه های اطراف آنها را تمیز کنیدو توجه داشته باشید که رنگ ابرو درریزش هر چه سریعتر ابروها کمک می کند.درضمن برداشتن زود به زود ابروها باعث شل شدن و افتادگی پلکها خواهد شد.
10.مهمترین نکته ی قابل توجه برای دختران در سنین پایین که دوست دارند ابروهایشان را تاتو کنند این است که چون این کار تقریبا کاری است جبران نشدنی و هیچگاه شما دیگر ابروی اولیه را نخواهید داشت تنها زمانی دست به این کار بزنید که جاهایی از ابروی شما ریخته یا شکستگی دارد و مشخص است و در این باره نیز از متخصص این کار بخواهید تا تنها جاهای خالی را برای شما با چند نقطه پر کند و تمام ابروی شما را خط نیندازد تا ابرویی کاملا طبیعی و در عین حال مرتب و زیبا داشته باشید،لازم به ذکر است که ابروی تاتوشده سن افراد را چندین برابر بالا میبرد.
11.بهترین رژگونه ای که برای دختران توصیه میشود در کنار هماهنگی با لباس رنگهای صورتی خیلی روشن یا مات کمرنگ ویا رنگهای بژکه معمولا ملایم و کمرنگ ودر عین حال شیک هستند میباشدکه بهتراست با رژلب نیز که از همین گروه است مطابقت داشته باشد.
12.با رژگونه و رژلب صورتی سایه های نیلی،آبی کمرنگ وخاکستری هماهنگی داردوبا رژگونه و رژلب بژ و طلایی سایه های آجری رنگ و قهوه ای مات کمرنگ .سعی کنید رژلبتان را به صورت خنده ودهان نیمه باز بزنید تا یکدست وصاف و تمیزدیده شود.
13. البته موی یک دختر شرقی با رنگ طبیعی و بلند یکدست زبانزد بوده وجذابیت خاص خود را داردو این گروه مورا معمولا همه بیشتر ازموهای هایلایت و لولایت شده می پسندنداما گاهی عجول بودن دختران ایرانی برای زیباتر شدن آنها را از شکل طبیعی خارج می سازدو وادارشان می کند که بلایی بر سر این موهای زیبا بیاورند که دیگر قابل جبران نباشدچرا که هر چه موها زودتر رنگ شوند به همان نسبت زودتر هم با ریزش وسفیدی مو مواجه خواهند شدوگاهی حتی حالت زیبای اولیه خود رانیز از دست خواهند داد پس چه بهتر که به جای هایلایت و مش در مجالس و مهمانی ها از ریملهای مو که به رنگهای مختلف هماهنگ بالباستان دراکثر لوازم آرایشی ها موجود است استفاده کنید و بعد از یک شستشو آنها را از روی موها پاک کنیدو موی طبیعی خودتان را سالم و شاداب حفظ کنید.
14. برای دختر خانمهایی که موهای فر دارند توصیه میشود به جای استفاده از واکسها و کرمهای مو برای ثابت نگه داشتن فرها در مهمانی ها ،هم میتوانید از کتیرا استفاده کنید و هم بعد از حمام مقداری آبلیمو به نوک انگشتانتان زده و پایین موها را چنگ بزنند و برای براق شدن آنها، هم در مورد موهای صاف و هم موهای فر از کمی روغن زیتون بی بو استفاده کنید که با استفاده از این مواد طبیعی نه تنها به موهایتان ضرری وارد نشده بلکه آنها را در عین زیباتر کردن تقویت هم کرده اید.ناگفته نماند که زدن آبلیمو به محکم شدن ناخن های شما نیز کمک خواهد کرد.

ساده ترین راه برجستگی لبها هنگام آرایش

اگر دوست دارید هنگام آرایش برجستگی لبها بیشتر شده و برآمدگی آنها نیز بیشتر دیده شود بهتر است برای لبهای باریک حتما اول از یک مداد لبی که کمی پررنگتر از رژ است استفاده کرده
اگر دوست دارید هنگام آرایش برجستگی لبها بیشتر شده و برآمدگی آنها نیز بیشتر دیده شود بهتر است برای لبهای باریک حتما اول از یک مداد لبی که کمی پررنگتر از رژ است استفاده کرده و خط لبی دور لب اما زیر خط اصلی و البته مماس با آن بکشید و با انگشت رنگ مداد را بر روی کل لب پخش کنید و بعد رژلبتان را بزنید این کمی لب شما را از حد معمول پهن تر نشان می دهد.

اما کاری که برای برجسته دیده شدن آن در پایان انجام می دهید اینست که با یک مداد سفید خطی کامل و تنها زیر لب و پایین خط لبتان می کشید .
در مورد لبهای پهن و درشت لازم نیست که خط لب خارج از خط اصلی لب کشیده شود بلکه آن را در جای خود کشیده و رژ بزنید فقط برای برجسته شدن آن خط سفید را با مداد سفیدتان تنها در زیر لب و فقط وسط آن بکشید .
لازم به ذکر است تفاوت کشیدن خط سفید لبهای پهن با لبهای باریک در این است که در مورد لبهای باریک خط سفید کاملی در زیر لب پایین کشیده خواهد شد اما در مورد لبهای پهن تنها این خط سفید در وسط لب کشیده می شود و دو طرف آن به رنگ همان خط لب خواهد بود.