oxinads

اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

رنگ مد در پاییز و زمستان امسال

بهترین رنگ های فشن برای پاییز و زمستان

پرسش بسیاری از شما دوستان درباره مقالاتی که درباره رنگ سال منتشر می شود، این است که چرا همیشه چند رنگ اعلام می شود. لازم است به دوستان توضیح دهم که شرکت پنتون Panton که مرجع معتبر جهانی در زمینه رنگ و تهیه کننده استانداردهای رنگ حرفه ای برای صنایع طراحی است، در آغاز هر سال و هر فصل تقویم فشن یعنی یک بار برای بهار و تابستان و یک بار هم برای پاییز و زمستان ۱۰ رنگ را معرفی می کند که به مصرف کنندگان این قدرت و اختیار را می دهد که راه های جدید و خلاقی را برای ترکیب رنگها به کار بگیرند. البته همیشه یک رنگ مشخص را به عنوان رنگ سال و فصل معرفی می کند که همانطور قبلا نیز گفتیم رنگ زرد گل ابریشم رنگ سال معرفی شد.

این نکته بسیار مهم است که همه‌ی ما می دانیم هر رنگی برای هر پوست و رنگ مو و چشمی مناسب نیست. مثلا همین رنگ زرد برای بسیاری از افراد خوشایند نیست. اما وقتی ۱۰ رنگ به عنوان داغ ترین رنگ های فصل معرفی می شوند شما چه به عنوان مصرف کننده و چه به عنوان تولید کننده انتخاب های بیشتر و متنوعی خواهید داشت.


در این مقاله نیز ۱۰ رنگ داغ پاییز و زمستان امسال را که پنتون معرفی کرده است را برای شما مرور خواهیم کرد.

۱۰ رنگ برتر برای پاییز و زمستان:

قرمز گل سرخی


پنتون درباره این رنگ که گل سرخی مشهور به American Beauty است می گوید این رنگ برای همه تن رنگ پوستی مناسب است و یک رنگ زیبای لطیف است. این رنگ با مشکی و سفید نیز به خوبی ست می شود. این رنگ انتخاب خوبی برای خانم های شیک پوش است و آقایان نیز می توانند کراوات یا پیراهنی از این مایه رنگ را بپوشند. بسیاری از صاحبنظران و طراحان رنگ قرمز گل سرخی و زیتونی گرم را از بهترین رنگ های این فصل می دانند.


ارغوانی جوهری


این رنگ بسیار محرک و ناثیر گذار است. این نوع رنگ ارغوانی با رنگ های مد امسال مثل زرد عسلی و زیتونی تیره به خوبی ست می شود. یک مانتو یا پالتو یا حتی پیراهن شب ارغوانی با کفش و کیف زیتونی تیره شما را به آخرین مد پاییز و زمستان امسال تبدیل می کند.


زردعسلی


زرد عسلی رنگ گرمی است. این رنگ بسیار ایده آلی برای پاییز و زمستان است و به خوبی با ارغوانی و زیتونی گرم که برایتان شرح دادم ست می شود.


صورتی


این رنگ صورتی نیز از رنگ های ملیح و دوست داشتنی خانواده صورتی است. این رنگ با رنگ گل سرخ آمریکایی بسیار زیباست. برای ژیراهن های زنانه و مردانه مناسب است . این رنگ در لوازم آرایشی و زیبایی این فصل تاثیر زیادی دارد.


رنگ زیتونی گرم


رنگی که بیشتر زرد سبز به نظر می رسد و به نظر اکثر صاحبنظران فشن، این رنگ یکی از بهترین و زیباترین رنگ های پاییزی ۲۰۰۹ است. این رنگ در بسیاری از مجموعه های پاییز و زمستان ۱۰-۲۰۰۹ طراحان مشهور استفاده شده است. این رنگ با زردها، سبزها، قهوه ای ها و ارغوانی و مشکی به راحتی ست می شود.

آبی سرامیکی


آبی بسیار زیبایی ست. پنتون درباره‌ی این رنگ می گوید که از آبی دریایی با طراوت تر است و جز آبی های اسرارآمیزی است که با رنگ های آبی دیگر به خوبی ست می شود.

این رنگ آبی برای لباس های جین و کتان و جیر بسیار مناسب است. اگر فکر می کنید این رنگ به تن پوست شما متناسب نیست این رنگ را برای اکسسوری مثل کیف، کفش، روسری یا کراوات انتخاب کنید.

صورتی، کرم، خاکستری و بعضی سبزها نیز با این رنگ ست می شوند.

در ضمن رنگ داغ این فصل یعنی زیتونی گرم یا سبز لیمویی هم با این آبی خیلی شیک است.

رنگ های کلاسیک طبیعی


Iron: رنگ آهنی که این رنگ به خاکستری نزدیک است و ته مایه ای از قهوه ای نیز دارد.

Nomad: این رنگ به کاپو چینویی نردیک است بین خاکستری و کرم رنگ است.

Crème Brûlée: این رنگ به عاجی رنگ نزدیک است.

این رنگ ها را می توانید تک رنگ یا با هم ست کنید. این رنگ ها به خاطر اینکه از سری رنگ های خنثی هستند با اکثر رنگ های دیگر نیز جور در می آیند.


نارنجی خاکی


این رنگ را می شود پرتقالی سوخته نامید که رنگ بسیار عمیقی است. رنگ خاکی که سایه های نارنجی دارد. این رنگ به خاطر نزدیکی به رنگ برگ های پاییزی بیسار مناسب این فصل است. این رنگ با دسته رنگ های طبیعی حنثی که قبلا شرح دادم بسیار خوب ست می شود.

نتیجه گیری:

من همه ۱۰ رنگی که پنتون برای پاییز و زمستان ۱۰-۲۰۰۹ معرفی کرده است را برایتان شرح دادم. رنگ های این فصل واقعا زیبا هستند و هر یک از طراحان مشهور یک یا چند تا از این رنگ ها را بیشتر در مجموعه خود به کار گرفته اند و دو رنگ قرمز گل سرخیAmerican Beauty و سبز لیمویی یا زیتونی گرم از نظر اهل فشن رنگ های زیبا و برتر است. اما شما باید بهترین رنگی که برای شما مناسب است انتخاب کنید. رنگ هایی را که زیاد به رنگ پوست و موهایتان مناسب نیست را برای کیف، کفش یا جواهراتتان انتخاب کنید. در ضمن طراحی های زیبایی که در متن است به سفارش پنتون توسط اساتید و طراحان لباس مشهور برای هر دسته رنگ طراحی شده است.

عطر و ادوکلن زدن روی پوست بهتر است یا روی لباس؟


تفاوت پوست های مختلف عمدتا در میزان چربی، رنگ پوست و اسیدیته آنها است. مثلا پوست را بر اساس میزان چربی به ۴ نوع چرب، خشک، نرمال و ترکیبی تقسیم بندی می کنند.

پوست های چرب عطر را بهتر و مدت زمان زیادتری در خود نگه می دارند. همچنین می توان گفت افرادی که پوست روشن و بلوند دارند بهتراست از رایحه گل استفاده کنند و پوست گندمی ها از رایحه های مشرق زمینی.

بهتر است عطر بر روی نقاطی از پوست به کار برده شوند که در زیر آن نبض تپبنده وجود داشته باشد یا در نقاطی که حرارت بدن بیشتر است. چون خون در زیر این نقاط با فشار بیشتری جریان دارد و حرارت حاصل از آن همانند یک پمپ تراوش رایحه عمل کرده و باعث می شود رایحه به خوبی از روی پوست منعکس شود. نبض مچ دست، پشت گوشها، آرنج بهترین نقاط برای به کار بردن عطر می باشند.

استفتده از عطرها در موقعیتهای مختلف

در دنیای مُد، عطر و ادوکلن هم مثل رخت و لباس و کفش و کلاه و ... سال به سال، نو می‌شود اما هر عطری برای هر سن و هر موقعیتی مناسب نیست. از عطرهایی مانند بولگاری، اسکادا و ایریا که رایحه سنگینی دارند، ترجیحا در محافل رسمی استفاده کنید. همیشه بهتر است که در مکان‌های رسمی از رایحه‌های تلخ، گرم، شیرین و تند استفاده کنید.

در ساخت عطرهای تلخ معمولا از اسانس‌هایی مانند ریشه درختان و ادویه‌های تند شرقی استفاده می‌کنند. عطرهای شیرین و گرم هم عطرهایی هستند که از بو و طعم شکلات و میوه‌های تابستانی برخوردارند.

از عطرهایی مانند مادام روشاز، گپ، هوگو و آزارو ترجیحا در محافل دوستانه و صمیمی استفاده کنید. همیشه بهتر است که در محافل دوستانه و صمیمی، از عطرهای سرد و ترش استفاده کنید.

عطر سرد به عطری می‌گویند که حس خنکی و تازگی را القا ‌کند. استشمام این عطرها معمولا باعث می‌شود که طعمِ میوه‌هایی مانند خیار و هندوانه را به خاطر بیاوریم.

عطر ترش به عطری می‌گویند که طعم مرکبات را به خاطر بیاورد. عطرهای ترش نیز القاکننده حس طراوت و شادمانی‌اند.

عطرهای سرد و ترش باعث آرامش روحی و رفع خستگی نیز می‌شوند. لابد دیده‌اید که در باشگاه‌های ورزشی، هوای داخل باشگاه را معمولا با رایحه‌های سرد و ترش مطبوع می‌کنند. عطرهایی با طعم گل‌های وحشی می‌توانند حس صمیمیت بیشتری به محیط القا کنند.

در بحث عطرها باید از عطر سال و عطر فصل صحبت کنیم. طبیعتا عطرهایی که بهتر است در روزهای گرم و آفتابی استفاده ‌شوند، با عطرهایی که مناسب روزهای سرد زمستان‌اند، یکسان نیستند.

در فصل بهار از عطرهای ملایم استفاده کنید. عطرهای ملایم و بهاری را معمولا از گل‌های بنفشه، تمشک و مگنولیا می‌گیرند.

در روزهای گرم تابستان برای ماندگاری بوی عطر باید به دفعات بیشتری از آن استفاده کنید. با این حساب، بهتر است که در فصل گرم از عطری استفاده کنید که ماندگاری بیشتری داشته باشد.

در فصل گرم، استفاده از رایحه‌های خنک و ترش، تلخ و ‌‌‌سرد، جنگلی و‌ وحشی بسیار خوشایند است. استفاده از رایحه های خنک و ترش در فصل تابستان، سرمای خوشایندی را به شما و اطرافیانتان منتقل می‌کند و درنتیجه از حس ِ‌گرمای محیط می‌کاهد تا به یک حس تعادل دمایی برسید.

ماندگاری عطرها در هوای سرد بیشتر است. یعنی در پاییز و زمستان با توجه به دمای پایین هوا، الکل موجود در عطر دیرتر تبخیر می‌شود. در فصل‌های سرد سال، بهتر است از رایحه‌های سنگین مانند عطرهای شیرین، تند و تلخ استفاده کنید.

اگر پوست‌تان چرب است، خوشحال باشید چون دوام و ماندگاری عطرها بر روی پوست‌های چرب و تیره بیشتر است. اما عطر برای پوست‌های روشن و خشک، در حکم یک مرطوب‌کننده است و دوام زیادی روی این پوست‌ها ندارد.

اگر پوست‌تان روشن و خشک است و می‌خواهید ماندگاری عطرتان بیشتر شود، بهتر است پیش از استفاده از عطر، از لوسیون‌های مرطوب کننده بدون بو استفاده کنید.

از زمان‌های گذشته، این باور همچنان پابرجاست که عطر و اودکلن را باید به پوست جلوی گردن و یا به مچ دست زد. واقعیت این است که زدن عطر بر روی محل نبض‌ها (مانند: مچ‌دست، مچ پا، پشت زانوها و نبض گردن) باعث متصاعد شدن رایحه عطر شده و کلا خوشایند است اما پزشکان توصیه می‌کنند به گردنتان عطر نزنید چرا که این کار، احتمال بیماری‌های پوستی را در این ناحیه افزایش می‌دهد.

از بین بردن بوی عطر از روی بدن و لباس

در تمام دنیا به ظاهر اهمیت زیادی داده می شود و استفاده از لوازم آرایش در حال افزایش است. به گزارش «CNN» یکی از وسایل آرایش که بسیار مورد مصرف قرار می گیرد، عطر است. عطر در محل کار، مهمانی ها یا به هنگام بیرون رفتن استفاده می شود. اما اگر بوی عطر پس از ساعت ها از روی لباس یا پوست از بین نرفت، چه کار باید کرد؟

با رعایت این چند نکته می توانید مشکل را برطرف کنید:

۱) روش از بین بردن بوی عطر از روی پوست
▪ قبل از هر اقدام دیگری، توصیه می شود قسمت های مورد نظر بدن را با آب خنک شست وشو دهید و سپس خشک کنید.

▪ نیم پیمانه جوش شیرین را با نیم پیمانه آب ولرم کاملا هم بزنید تا مایه خمیرمانند به دست بیاید. این مایه را به مدت ۱۰دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

▪ پنبه ای را در مخلوطی از سرکه سفید و روغن زیتون آغشته کنید و روی محل موردنظر بمالید و پس از ۵ تا ۱۰دقیقه بشویید. سپس بدن خود را با صابون شست وشو دهید.


۲) روش از بین بردن بوی عطر از روی لباس
▪ آسان ترین راه حل، قراردادن لباس ها در معرض حرارت، نور خورشید و هواست.

▪ لباس ها را در لباس شویی قرار دهید و از مایع یا پودر ماشین بدون بو به اضافه یک و نیم پیمانه سرکه برای شست وشو استفاده کنید؛ سپس لباس ها را در آب خالی آبکشی کنید و در هوای آزاد قرار دهید.

▪ نیمی از تشتی را با آب پر کنید و یک پیمانه جوش شیرین با مایع یا پودر لباس شویی به آن اضافه و لباس های مورد نظر را به مدت چند ساعت و یا یک شب کامل در محلول خیس کنید. روز بعد با آب خالی شست وشو دهید و در هوای آزاد قرار دهید.

عطر مناسب برای خانم ها

از آنجایی که این روزها در بازار انواع و اقسام مختلفی عطر برای خانم ها عرضه میشود، انتخاب عطر مناسب برای فرد مورد نظر کمی سخت شده است. اگر گیج شده اید که باید چه نوع رایحه ای را انتخاب کنید، یکی از راه حل های رفع مشکل این است که عطر را از خانواده ای انتخاب کنید که با خصوصیات اخلاقی خانم مورد نظر مطابقت داشته باشد.

به گزارش تماشاگران بیشتر عطرهایی که برای خانم ها تولید می شوند را می توانیم در 6 گروه اصلی طبقه بندی کنیم. بوهای سرد، میوه ای، گلی، خوراکی، رایحه های شرقی و چوبی. در داخل هر یک از این گروه های اصلی، چند زیر گروه نیز می توان پیدا کرد، اما این زیر گروهها تفاوت چندانی با هم ندارند؛ به همین دلیل بهتر است که افراد تازه کار به همین 6 گروه اصلی اکتفا کرده و خودشان را درگیر زیرگروه ها نکنند.


عطرهای سرد
این قبیل عطرها معمولاً بوی تمیزی، جوانی، و انرژی می دهند. درون مایه ی رایحه ی این قبیل عطرها بوی اقیانوس ها را در ذهن زنده می کند. در اسم چنین عطرهایی اغلب نام "آب" ، "یخ" ، "باران" ، و یا "خنک" به کار می رود و معمولاً در شیشه های آبی تولید شده و جعبه های بسته بندی آنها نیز به رنگ آبی انتخاب می شوند. خانواده ی این قبیل عطرها بیشتر برای خانم های فعال و ورزش دوست پیشنهاد میشود. از مشهورترین انواع این عطرها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Issey Miyake LEau de Issey

Bulgari Blu Notte

Marc Jacobs Rain

Giorgio Armani Acqua di Gio

Davidoff Cool Water


عطرهای میوه ای
رایحه ی این نوع عطرها در لطافت و انرژی کمی شبیه به رایحه ی عطرهای خنک است با این تفاوت که قدری شیرینی نیز در آن احساس می شود. درون مایه ی اصلی این قبیل عطرها معمولاً دربردارنده ی رایحه ی مرکبات است مانند لیمو، پرتقال، و گریپ فرود. البته برخی از انواع عطرهایی که در این گروه جای می گیرند بوی سیب، انگور، گیلاس، هلو، و تمشک می دهند. خانم هایی که این قبیل بوها را دوست دارند معمولاً خوش بین و خوش مشرب بوده، و به راحتی می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. از جمله معروف ترین عطرهای میوه ای که این روزها از طرفدارهای زیادی برخوردار هستند عبارتند از:

Fresh Sugar

Acqua di Parma Colonia,

L.A.M.B. by Gwen Stefani

Cartier Eau de Cartier


عطرهای گلی
خیلی راحت می توانید بوی این قبیل عطرها را تشخیص دهید. بوی یک یا دو گل در آنها به راحتی قابل تشخیص است. درون مایه ی اصلی این نوع عطرها دربردارنده ی رایحه ی گل های مختلفی نظیر: رز، یاسمن، یاس، و مریم است. این قبیل عطرها مختص خانم های رمانتیک با روحیه زنانه است. اغلب خانم ها نسبت به این نوع عطرها علاقه ی خاصی دارند و می توان گفت که این گروه از جمله محبوب ترین عطرهای انتخابی توسط بانوان است. از جمله معروف ترین عطرهایی این گروه نیز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

Dior JAdore

Stella McCartney Stella

Yves Saint Laurent Baby Doll

Salvatore Ferragamo Incanto Charms


عطرهای خوراکی
این قبیل عطرها بوی مواد غذایی می دهند. این گروه نسبت به گروه های دیگر قدمت کمتری دارد و تازه چند سال است که به بازار عرضه می شود. درون مایه ی اصلی بوی این عطرها، رایحه ی شکلات و وانیل را در بر دارد. این قبیل عطرها معمولاً برای خانم های خونگرم، مهربان و خانواده دوست پیشنهاد می شود. چند نمونه از محبوب ترین عطرهای خوراکی عبارتند از:

Aquolina Chocolovers

Thierry Mugler Angel

Britney Spears Fantasy

Comptoir Sud Pacifique Vanille Abricot


عطرهای شرقی
این قبیل عطرها دارای رایحه ای گرم، تند و معطر هستند. درون مایه ی اصلی این عطرها بوی دارچین و عنبر می دهد. این قبیل عطرها معمولاً مورد انتخاب خانم هایی قرار می گیرند که در عین سادگی بسیار اصیل می باشند، فریبنده و جذاب هستند، تمایل به نمایش دادن خود دارند و بدشان نمی آید که مرکز توجه جمع قرار بگیرند. از جمله معروف ترین عطرهایی که می توان در این گروه جای داد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Yves Saint Laurent Opium

Guerlain Shalimar

Calvin Klein Obsession


عطرهای چوبی
این عطرها هم مانند عطرهای شرقی بوی تندی دارند اما قدری ملایم تر، دلپذیر تز و جاافتاده تر هستند. درون مایه بوی این عطرها رایحه ی چوب، خزه، صندل، سدر، و نعناع را در بر دارد. عطرهایی که در این گروه جای می گیرند می توانند اغلب هم مورد استفاده ی خانم ها قرار بگیرند و هم آقایون. خانم هایی که تمایل به استفاده از عطرهای با رایحه ی چوب دارند عموماً سرزنده، آزاد منش، و خاکی هستند. از جمله محبوب ترین عطرهای چوبی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از:

Gucci Rush

Fendi Palazzo

Miss Boucheron


6 نمونه از محشرترین عطرهای زمستانی
گاهی اوقات زمستان می تواند خشن و بی رحم باشد و به پوست شما آسیب وارد کرده و سلامت کلی بدنتان را با مشکل مواجه سازد. خوب می توانیم به راحتی و با استفاده از عطرهای مخصوص زمستان با رایحه های تر و تازه هم خودمان را خوشبو کنیم و هم کاری کنیم تا بدنمان احساس گرمای بیشتری کند. اسپری و عطرهای مختلفی را می توان در زمستان استفاده کرد اما بهتر است هر عطری را که انتخاب می کنید از زیر گروه عطرهای چوبی باشد و بوی درخت سرو در خود داشته باشد. بوی چوبی که در این نوع عطرها احساس می شود سبب می شود که گرمای بیشتری را احساس کنید و دمای بدن به طور نرمال بالاتر برود.

برخی از انواع فعلی عطرهایی که می تواند به شما گرما بدهد

این عطرها آنقدر خوشبو هستند که مطمئنم شما حاضرید تشک برقی خودتان را بدهید تا فقط چند قطره از این عطر را به شما بدهند.

1- Splendor از Elizabeth Arden

استفاده از این عطر باعث می شود که در تمام طول روز حس شادابی و گرما در بدن شما ایجاد شود. درون مایه ی این عطر رایحه ای شبیه به ویستریا و نخود شیرین می دهد. از آنجایی که اغلب از مشک سفید درست می شود، کلیه حواس شما را نیز ارتقا می بخشد.

2- Coco از Coco Chanel

این عطر گرم و تند که در خانواده ی عطرهای شرقی قرار می گیرد، گرما و حرارات بسیار زیادی را به شما هدیه می دهد. Coco به عنوان یک عطر کاملاً کلاسیک شناخته میشود و بوی تند آن سبب ایجاد حس گرما در فرد می شود.

3- Lovely از Sarah Jessica Parker

این عطر دارای رایحه ای دوست داشتنی می باشد. در آن از عطر چوب مرکبات بکار رفته و زمانیکه شما از آن استفاده می کنید نه تنها تبدیل به یک فرد دوست داشتنی می شوید بلکه احساس گرما و حرارات نیز پیدا می کنید. درون مایه ی بوی این عطر عنبر سفید، مشک و چوب است. برای اینکه بوی آن ماندگاری بیشتری داشته باشد به همراه لوسیون بدن و ژل حمام ارائه می شود.

4- Vanilla Fields

اوه هیچ چیز نمی تواند مانند بوی خوش وانیل شما را گرم کرده و درونتان را ریلکس نماید. افراد با سلیقه این عطر را انتخاب می کنند. درون مایه ی این عطر مخلوطی از رایحه ی وانیل، ایلیانگ، بنفشه، ترنج و یاسمن است و در گروه عطرهای شرقی و گرم طبقه بندی می شود.

5- Organza از Givenchy

اگر می خواهید احساس گرما و راحتی داشته باشید و تصور کنید که همواره کنار شومینه نشسته اید، این همان عطری است که می تواند این حس را در شما زنده کند حتی در محیط کار! این عطر حس خوبی را در شما ایجاد می کند و با استفاده از آن می توانید در تمام طول روز حس شادابی و سرزندگی خود را حفظ کنید.

6- Red Ginger از Suzanne Lange

گفته می شود که این عطر دارای خاصیتی است که نزدیک به پوست باقی می ماند و سبب می شود که شما احساس گرما کنید. درون مایه ی این عطرگرم و دارای آمیخته ای از بوی خوش دارچین، جوز، میخک، و ترنج است. از آنجایی که بوی شیرین و تند این عطر با گرما و حرارت خاصی همراه است، در ردیف عطرهایی قرار می گیرد که حتماً باید در زمستان مورد استفاده قرار بگیرد.

معيار صحيح براي انتخاب عينك

در انتخاب عينك خود چه ملاكي‌هايي داريد؟ قيمت، زيبايي، دوام، راحتي يا...؟ هر كس براي خود ملاك‌هايي را در نظر مي‌گيرد گاهي هم هيچ ملاكي مدنظر نيست و افراد به سليقه خود اعتماد مي‌كنند اما آيا سليقه كافي است يا دانش و معيارهايي هم لازم است. به بيان ديگر معيار صحيح انتخاب عينك چيست؟

قاب عينك

قاب عينك از چند نظر حائز اهميت است. در ابتدا، نكته مهم اين است كه يك فريم مناسب بايد شيشه يا لنز عينك را در فاصله مقتضي نسبت به چشم قرار دهد. دوم اين كه عدسي كه در فاصله مشخص قرار داده مي‌شود، بايد انحنايي متناسب با جهت‌هاي مختلف حركت چشم داشته باشد.

در هنگام انتخاب قاب ، بايد دقت كرد قسمت بالاي قاب با لبه تحتاني ابرو مماس باشد و قسمت تحتاني قاب قسمت تحتاني چشم را بپوشاند. همچنين در دو طرف چشم با بيني و گيجگاه پوشش كافي را ايجاد كند.

دسته‌هاي قاب نبايد دو طرف گيجگاه را فشار دهند و طول دسته‌ها بايد به شكلي باشد كه در پشت گوش قرار گيرند.

قاب‌هايي كه وجود دارند به 2 دسته فلزي و غيرفلزي تقسيم مي‌شوند. فريم‌هاي فلزي از آلياژهاي مختلف هماهنگ با بدن كه بايد سبك و مقاوم باشند انتخاب مي‌شوند.

اين قاب‌ها نبايد اثرات سمي در هنگام ترشح عرق داشته باشند و تغيير رنگ هم ندهند. فريم‌هاي غيرفلزي هم از تركيب‌هاي سلولزي يا پليمري ساخته مي‌شوند و مي‌توانند در عين ظرافت سطح خوبي براي عدسي فراهم كنند. اين قاب‌ها تنوع زيادي هم دارند و از عوارض كمتري نسبت به فريم‌هاي فلزي برخوردارند. ولي در اثر مرور زمان اين فريم‌ها خشك مي‌شوند و ترك خورده و مي‌شكنند. براي كودكان قاب‌هاي غير‌فلزي بيشتر توصيه مي‌شود، زيرا احتمال آسيب‌ رسيدن به پوست و چشم در اثر حوادث و برخوردها در اين قاب‌ها كمتر است.

شيشه

علاوه بر قاب عينك ، شيشه‌ها نيز از اهميت فوق‌العاده بالايي برخوردار است. شيشه‌هاي عينك كودكان حتما بايد از جنس بسيار سبك و نشكن ساخته شود. اگر قرار است عينك هميشه روي چشم شما باشد بهتر است شيشه فتوكروميك داشته باشد تا بتواند در برابر اشعه خورشيد نيز از شما محافظت كند.

شيشه‌ها در عينك بچه‌ها بايد درجه فتوكروميك بالاتري داشته باشند زيرا چشم‌هاي بچه‌ها نسبت به بزرگ‌ترها در برابر اشعه ماوراي بنفش حساس‌تر است.

زيبايي

زيبايي هم مي‌تواند يكي از معيارهاي فرعي باشد. به عنوان مثال شيشه عينك بزرگ چشم‌ها را بهتر نشان مي‌دهد پس اگر چشم‌هاي شما قشنگ است عينك شيشه بزرگ بيشتر به شما مي‌آيد يا كساني كه بيني خوش‌تراشي دارند بهتر است عينكي انتخاب كنند كه بخش زيادي از بيني را نپوشاند.

انتخاب با شما نيست

اپتومتريست‌ها افرادي هستند كه تحصيلاتشان در ارتباط با چشم و عينك است آنها مي‌توانند با در نظر گرفتن شكل و فرم صورت، نمره عينك، كاربرد آن، جنس عدسي، نوع عدسي و خصوصيات رنگي آن، انتخاب‌هاي مختلف را به بيمار پيشنهادكنند. پس اگر چنانچه براي تهيه عينك به مغازه‌اي مراجعه كرديد كه به شما گفتند هر قابي را مي‌خواهيد انتخاب كنيد و فقط سليقه شما مدنظر قرار گرفت، به كيفيت علمي كار آن مركز شك كنيد حتي اگر از نظر سليقه راضي باشيد. فراموش نكنيد در عينك فروشي انتخاب تنها با شما نيست.

منبع :http://www.tafrihi.com

آرايش چشمآرايش چشم

سايه چشم:

چشمان شما نقاط اصلي و کانوني چهره شما هستند و آرايش آنها و انتخاب رنگ اين آرايش بستگي مستقيم به حالت و رنگ چشمتان دارد.

شما ميتوانيد با رنگها اندازه ها و اشکال متفاوتي به وجود بياوريد. هميشه به خاطر داشته باشيد که رنگهاي روشن باعث درشتي و رنگهاي تيره باعث کوچکتر شدن چشمتان ميشود.
هنگام سايه زدن، روشن ترين رنگ را روي کل پلک، يعني از خط مژه تا ابرو، ميکشيم. اين سايه روشن رنگ پايه آرايش چشم شما خواهد بود، درست مانند کرم پودر که رنگ پايه آرايش صورتتان است. اين سايه روشن باعث دوام رنگ و همچنين جلوگيري از خط افتاده آرايش چشمتان ميشود.

نکته:
روزها، وقتي که عجله داريد، رنگ پايه را زده و سپس ريمل بزنيد، همين.

پس از زدن رنگ پايه روشن، رنگ متوسط را پايين ابرو بزنيد. اين قسمت از چشم جايي است که اکثر خانمها سايه چشم را ميزنند. رنگ متوسط را روي رنگ پايه پخش کنيد.
رنگ سوم را هم ميتوانيد بيفزاييد. براي رنگ سوم از يک رنگ تيره استفاده کنيد تا در نگاهتان عمق ايجاد کند. رنگ تيره را در امتداد خط مژه بالا و گوشه خارجي چشم و همچنين از وسط پلک پايين به سمت خارج چشم بکشيد تا با سايه اي که به پلک بالا زده ايد يک حالت مثلثي در گوشه چشم ايجاد کند. اين سايه باعث ميشود که چشم و خط ابروي شما برجسته تر نشان داده شود.
سايه سوم را خوب پخش کنيد تا چشم شما بهتر شکل بگيرد.

چگونگي زدن سايه ميتواند چشمانتان را بزرگتر، کوچکتر، با فاصله زياد و يا با فاصله کم جلوه دهد. راز کار در اين است که سايه چشمتان را بايد طوري پخش کنيد که نگاه شما جلب توجه کند، نه سايه چشمتان.
هرگز فراموش نکنيد که قبل از آرايش پلکهاي خود را آماده کنيد. درست مانند موقعي که صورتتان را با کرم پودر براي آرايش آماده ميکنيد.

آن را روي کل سطح پلکهاي خود بماليد و خوب پخش کنيد و سپس آرايش چشمتان را آغاز کنيد. سايه مگنت باعث ميشود که پلکهاي شما براي آرايش آماده شده و دوام آرايش آنها زياد شود.

نکته:
هنگام زدن سايه چشمانتان را باز نگهداريد و کمي سرتان را به عقب متمايل کنيد تا به خوبي ببينيد که چه ميکنيد و سايه درست روي پلک شما بنشيند.
افراد سن بالاتر ميتوانند از سايه هاي هفترنگ استفاده کنند.
اگر پلکهاي پف کرده داريد، سعي کنيد از رنگهاي مات براي سايه چشمانتان استفاده کنيد.

ريمل:

بعد از رژ لب، ريمل مهمترين وسيله آرايشي شماست که باعث درشتي چشمها و جلوه دار شدن مژه هايتان ميشود. غير از تنوع رنگ، ريمل ها انواع مختلفي دارند، ضخيم کننده، بلند کننده، حجم دهنده، پر رنک کننده، ضد آب و معمولي.
روش زدن ريمل براي جلا دادن نگاه شما اهميت به سزايي دارد. بايد توجه داشته باشيد که ريمل شما تمام سطح مژه، از ريشه تا نوک آن، را بپوشاند.
براي مژه هاي بالا، قبل از کشيدن برس ريمل روي مژه ها، ميله ريمل را روي پايه مژه هايتان بماليد تا به اندازه کافي رنگ روي مژه هايتان بنشيند. سپس اين رنگ را با استفاده از برس ريمل ، از پايين تا بالاي مژه به خوبي بکشيد. اگر اين کار را با دقت انجام دهيد، مژه هايي زيبا با نوکهاي جدا از هم خواهيد داشت.
هنگام زدن ريمل به مژه هاي پايين، ميله ريمل را به صورت عمودي نگه داشته و آن را به چپ و راست حرکت دهيد. مراقب باشيد که زير چشمانتان را لک نکنيد.
وقتي ميخواهيد بيش از يک بار ريمل بزنيد، شانه زدن مژه ها بين ريمل زدنها باعث ميشود که مژه هاي شما به هم نچسبند.

نکته:
اگر ريمل شما نو است و ميزان ريمل روي ميله آن زياد است، اضافه آن را با دستمال پاک کنيد.
اگر ميخواهيد ماده ريمل بيشتر روي برس آن بنشيد، برس را داخل ظرف بچرخانيد. هيچوقت آن را در ظرف ريمل بالا و پايين نکنيد، چون باعث ميشود که ريمل داخل ظرف زودتر از معمول خشک شود.

خط چشم:

بازار خط چشم بسيار بازار شلوغي است، چون شرکتهاي مختلف انواع مختلف اين محصول را به بازار داده اند که بايد در انتخاب آن بسيار دقت کرد. خط چشم در انواع، مدادي، مايع و پودري وجود دارد .
اگر از مداد خط چشم استفاده ميکنيد، دقت کنيد که نوک آن نرم باشد تا به راحتي بتوانيد خط چشمتان را بکشيد. اين موضوع بسيار مهم است چون پوست پلکهاي شما بسيار حساس و آسيب پذير است. کشيدن خط چشم بخشي از هنر آرايش کردن است که احتياج به تمرين و مهارت نسبتا زيادي دارد.
مداد خط چشم مجبوبيت زيادي دارد چون کشيدن خط چشم با آن آسانتر است و شما ميتوانيد به راحتي حالتي را که ميخواهيد به چشمانتان بدهيد.

اگر ميخواهيد فاصله چشمانتان را بيشتر جلوه دهيد، هنگام کشيدن خط چشم روي گوشه داخلي چشم بيشتر تا کيد کنيد و اگر ميخواهيد اين فاصله را کمتر جلوه دهيد، روي گوشه خارجي چشم بيشتر تاکيد کنيد و گوشه داخلي را روشن تر نگه داريد. براي داشتن چشمان خمار گوشه خارجي خط چشمتان را کمي به بالا متمايل کنيد.

نکته:
هنگام استفاه از مداد خط چشم، دهانتان را کمي باز نگهداريد تا عضلات چشمتان شل شوند. به اين ترتيب کشيدن خط چشم راختتر شده و نيازي نيست که پوست پلکتان را بکشيد.
تا جاييکه ميتوانيد خط چشمتان را نزديک به مژه هايتان بکشيد تا از به وجود آمدن خط سفيد بين مژه و خط چشم جلوگيري کنيد.

نکات آرايش چشم:
  • هنگام زدن سايه چشم توجه داشته باشيد که سايه تيره، چشم را کوچکتر و سايه روشن، چشم را درشتتر نشان ميدهد.

  • رنگ روشن سايه را رو ي کل پلک بکشيد.

  • رنگ متوسط را روي پايين پلک بکشيد.

  • رنگ تيره را روي گوشه خارجي بکشيد تا به نگاهتان عمق بدهيد.

  • خط چشم را به آرامي با کششهاي کوتاه، از داخل به خارج چشم بکشيد.

توجه داشته باشيد که سايه چشمتان را هنگام آرايش خوب روي هم پخش کنيد. چونکه شما نميخواهيد سايه تان در سه رنگ جلوه کند.
همچنين دقت کنيد که ريمل کمتري روي مژه هاي پايين بماليد.
اگر مژه هاي به هم چسبيده داريد، با شانه مژه آنها را شانه کنيد.
اگر زير چشمانتان مشکلي از قبيل پف، لکه يا... داريد، توجه داشته باشيد که زدن ريمل به مژه هاي زيرين توصيه نميشود، چون اين کار پف و يا لکه ها را برجسته تر جلوه ميدهد.
اگر دور چشمتان کبودي دارد ميتوانيد با سايه مگنت اين کبودي را به حد اقل برسانيد و بعد چشمانتان را آرايش کنيد.

منبع :http://www.tafrihi.com