oxinads

اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

۱۳۸۷ بهمن ۲۴, پنجشنبه

هدیه ولنتاین





مراحل مختلف آرایش صورت

بهترین آرایش مراحل مختلف صورت
قبل از شروع
سعی کنید همیشه آرایش را بر صورتی پاکیزه و تمیز انجام دهید. دقت کنید که همه ی لوازم و ابزار لازم برای آرایش را داشته باشید. آرایش را در محیطی کاملاً روشن انجام دهید. برای چک کردن دقت آرایش می توانید از آینه های ذره بینی استفاده کنید.
قدم اول: زیرسازی
برای زیرسازی آرایش از کرم پودر یا پنککی برنـگ اصـلی پـوست خـودتـان اسـتـفاده کنید. برای این مـنــظـور مـقــداری از کــرم پــودر را روی اسـفـنـج مخصوص ریخته و مقداری از آن را به صورت نقطه نقطه و یک دست روی صـورت بـگـذاریـد. بـعد این نقطه های کرم را به خوبی روی سطح پوســت و حتی پشت پلک چشمها مالیده و پخش کنید. و بـعـد با استفاده از اسفنج، پوست را خوب صـاف و هموار کنید تا کرم کاملاً به بافت پوست نفوذ کند. دقت کنید که به هیچ عنوان از این کرم بر روی گردن و زیر چانه استفاده
نکنید. اسفنج ابزاری بسیار مناسب در آرایش به شمار می رود که برای یکدست کردن مواد مصرفی روی صورت کاربردی عالی دارد.
نکته: اگر مخصوصاً از کرم پودرهایی استفاده می کنید که خاصیت ضد آفتاب دارند تا از پوستتان در مقابل نور خورشید محافظت شود، باید لایه ای صاف و مسطح روی کل صورت بمالید. اگر لایه نازک باشد به خوبی از پوستتان محافظت نخواهد شد.
قدم دوم: مات کننده
از مات کننده ای یک یا دو درجه روشن تر از رنگ کرم پودرتان استفاده کنید. مقداری از آن را در قوس کوچک داخل گوشه ی چشمانتان بمالید. با استفاده از انگشت یا قلم مو، آن را به سمت خارج صاف کنید. از کشیدن پوست زیر چشم به شدت خودداری کنید. توجه کنید که فقط در قسمت هایی که خودتان می خواهید از مات کننده استفاده کنید و از پخش شدن آن به قسمت های دیگر جلوگیری کنید. می توانید از مات کننده روی پشت پلک چشمها نیز استفاده کنید، چون باعث می شود تیره بودن خود را از دست داده و سایه بهتر روی آن بنشیند. برای مات کردن اختلال رنگهای پوست مثل کک مک ها، خال ها و لکه های قرمز، از مات کننده استفاده کنید که به رنگ پوست خودتان یا فقط کمی روشنتر از آن باشد.
نکته: مرطوب کننده های خیلی روغن دار و چرب باعث خواهند شد که مات کننده به خطوط گوشه ی چشم بلغزد.
قدم سوم: پودر
پس از انجام کار کرم زیرسازی و مات کننده، نوبت به پودر می رسد. لایه ای نازک از پودر روی کل صورت و پلک ها بزنید. دقت کنید که اینکار را با برس بزرگ، پُر و گرد انجام دهید. از استفاده از اسفنج یا پَد خودداری کنید چون این ابزارها میزان زیادی از پودر روی صورتتان می مالد. مقداری پودر روی سطح فرچه مالیده، اضافه ی آن را بتکانید و در جهتی موافق با جهتی که کرم پودر را مالیدید، آن را روی پوست پخش کنید.
نکته: درصورت استفاده از پودرهای ضد آفتاب، دقت کنید که باید روی کل صورت به میزان کافی از آن پخش شود. در این صورت بهتر است از کرم پودرهای ضدآفتاب نیز استفاده کنید.
قدم چهارم: سایه چشم
بـرای آرایش چشم راه ها و انتخاب های بسیاری پیش روی شماست که عنوان همه ی آنها در این مقاله مقدور نمی باشد. در اینـجا بـه نوع پایه ای استـفاده از سایه ی چشم اشاره می کنـیـم کـه برای جذاب کردن چشمانتان کافی است: مـعـمـولاً روشن ترین رنگ به انتهای پلک و لبه ی ابـروهـا زده مـی شود. (قـانـون کلی این است که هرچه پلک درمقایسه با قسمت زیر ابرو بزرگتر و برجسته تر باشد، رنگ سایه باید پررنگ تر و تیره تر باشد. و هرچه پلک درمقایسه با قسمت زیر ابرو کوچک تر باشد، رنگ سایه باید کمرنگ تر و روشنتر باشد.) هرچه ا قسمت زیر ابرو پایین تر می روید، باید از همان خانواده ی رنگی، رنگ های تیره تری انتخاب کرده و روی پلک بمالید. باید تا میتوانید سعی کنید که مرز رنگ های مختلف قابل مشاهده و آشکار نباشد و رنگ ها طوری در یکدیگر ادغام شوند که یک طیف رنگی به وجود آورند.
قدم پنجم: خط چشم
تا آنجا که می توانید مداد، ماژیک یا قلم خط چشم را به خط مژه ها نزدیکتر کنید. سپس خطی از گوشه ی داخل به خارج چشم با توجه به انحنای چشم، در یک طرف بکشید. قانون کلی در این زمینه می گوید که نباید خط را بیشتر از انتهای خط پلک و مژه و همچنین به داخل چشم در مجرای اشک بکشید. ابتدا خط را تا آنجا که می توانید باریک بکشید، و اگر خط چشم پهنتری مورد نظرتان بود، همین کار را دوباره به موازات یا روی همان خط تکرار کنید. به طور کلی، خط بالای مژه های پایینی باید باریکتر و کمرنگتر از قسمت های بالایی پلک باشد. هرچه پلک بزرگتر باشد، خط چشم نیز باید پهن تر و ملایم تر باشد. و هرچه پلک کوچکتر باشد، خط چشم نیز باید باریکتر و پررنگ تر باشد. برای حفظ سلامتی بهتر است از کشیدن خط چشم داخل چشم خودداری کنید.
قدم ششم: شکل دادن به ابرو
برای این منظور بهتر است از رنگی دقیقاً شبیه به رنگ اصلی ابروهایتان استفاده کنید تا رنگ موهایتان یا رنگی که تصور میکنید به چهره ی شما بیشتر می آید. با استفاده از قلم سه گوش از پودر رنگ ابرو به جهت رویش موها، روی آن بزنید. از اغراق آمیز کردن شکل ابرو با قوس دادن به آن یا بلندتر کردن آن خودداری کنید.
قدم هفتم: ریمل مژه
اگر از فر مژه استفاده می کنید، بهتر است قبل از زدن ریمل باشد. دقت کنید که فر مژه را زیاد فشار نـدهیـد تـا مـژه هـایتان به طور مصنوعی بشکند. خــیلی آرام برای چند لحظه فر مژه را نگاه دارید و بـه آرامی آن را رهـا کـنـید. بـا حــرکت های بلند و یکـنـواخـت ریمـل را بـه مـژه هــای بالایی بزنید. تا جاییکه می توانید ریمل را از پایه ی مژه ها بزنید. با استفاده از یک فرچه قـدیمی ریمل، اضافه های ریمل را از روی مژه ها بردارید. برای زدن ریمل به مژه های پایینی، قلم مو را عمود بر چشم و به موازات مژه ها بگیرید (از نوک قلم استفاده شود). در صورت لزوم برای برداشتن اضافه های ریمل از روی قلم قبل از زدن آن به روی مژه ها از دستمال استفاده کنید.
قدم هشتم: رژ گونه
با استفاده از فرچه مخصوص رژگونه، نواحی گونه را تا خط گوش ها رژگونه بزنید. همیشه قبل ا استفاده، فرچه به تکان دهید تا پودر اضافه آن برید و رژگونه بیش از حد پررنگ نشود. هیچگاه در نواحی گیجگاه، چانه، بینی، یا پیشانی از رژگونه استفاده نکنید، چون باعث می شود پوست ناهموار و ناجود دیده شود.
قدم نهم: رژلب و خط لب
قـلـم یا مـداد لب جـزء لــوازم اختیاری برای آرایش هـسـتند. مـی تـوانید بعد از استفاده از رژ لب، از مـداد لـب برای کشیدن خط دور لب در اطراف رژ و از قلم مو نیز برای کنترل کارتان استفاده کنید. دقت کنید که اگر لبهـای بـاریکی دارید، بهتر است حتماً از قلم مــوی لب و اگر لبهایتان پهن هستند فقط برای چک کردن صحت کار استفاده کنید. تا آنجا که ممکن است خط لب را روی خط طبیعی لبهایتان بکشید. لزومی ندارد که برای بزرگتر یا بلندتر جلوه دادن لبها، خطهای خارج از لب بکشید. اگر می خواهید رژلبتان بادوام باشد و مدت زیادی بماند، مقدار زیادی از ان روی لبها بمالید و با زبان آنرا پاک نکنید چون حتی قبل از اینکه از خانه خارج شوید چند لایه روی آن را می برد.
نکته های مهم:
  1. کیفیت فرچه و قلم موها در آرایش نقش مهمی دارد.
  2. از فرچه های نرم و قابل انعطاف استفاده کنید. فرچه های سخت و سفت آرایش را خراب خواهند کرد.
  3. از فرچه هایی با اندازه ی متناسب با محل مورد نظر برای آرایش استفاده کنید.
  4. قبل از مالیدن رنگ روی صورت، حتماً فرچه را تکان دهید تا پودر اضافی روی آن بریزد.
  5. با تکان های صاف و یکنواخت به آرامی روی رنگ بکشید. از مالیدن سفت و کشیدن فرچه بر روی پوشت اجتناب کنید.
  6. هر ماه یکبار فرچه ها و قلم موهای آرایش خود را شستشو دهید

۱۳۸۷ بهمن ۲۲, سه‌شنبه