oxinads

اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

۱۳۸۹ آذر ۲۴, چهارشنبه

دشمنان پوست

کشيدن سيگار

نيکوتين، جرم توتون و دود حجم خون را در پوست افزايش ميدهند. اين امر موجب شل شدن و کاهش انعطاف لازم پوست ميگردد. علاوه بر اين سيگار کشيدن باعث از بين رفتن درخشندگي پوست و کدر شدن آن شده و به پوست ظاهري زرد ميبخشد. پوست به اکسيژن نياز دارد زيرا اکسيژن به ساختن کلاژن و الاستين کمک ميکند و گردش خون را در پوست سريعتر ميکند. ورزش از هرگونه محصول آرايشي بهتر ميزان اکسيژن پوست را بالا ميبرد. روزانه سي دقيقي پياده روي با قدم هاي تند به مراتب بهتر از خريد يک محصول با قيمت سي هزار تومان است. بسياري از اين فرآورده هاي شيميايي تاثيري بر ميزان اکسيژن پوست ندارند.

الکل

نوشيدن الکل پوست را دهيتراته ميکند، رگهاي خوني را گشاد ميسازد و باعث سرخي پوست ميگردد.

نور خورشيد

همه ما اکنون ميدانيم که نور خورشيد تا چه اندازه اي براي پوست زيان آور است. پس چرا اجازه ميدهيد چهره تان در برابر نور خورشيد چئن يک ماهيتابه سرخ شود؟ ميتوانيد با استفاده از کرم هاي ضد آفتاب تا حدي از اثرات زيان بار نور خورشيد بکاهيد، بنابراين روز خود را با مصرف اين کرم ها آغاز کنيدو يا پس از غروب خورشيد از منزل خارج شويد.

راديکال هاي آزاد

با کپسول هاي ويتامين اي به جنگ راديکالهاي آزاد برويد. يک عدد کپسول 1000 ميلي گرمي را با يک سنجاق تميز سوراخ کنيد و محتواي آن را مستقيما روي پوست بماليد و يا آن را با کمي مرطوب کننده مخلوط کنيد.

افراط در خوردن

پرخوري ميتواند بدنتان را دچار کمبود مواد مغذي سازد. به دنبال نارسايي مواد مغذي در بدون پوست نازک ميشود و خيلي زود و به آساني آسيب خواهد ديد و ديگر طراوت و شفافيت گذشته را نخواهد داشت. علاوه بر اين چاقي و لاغري هاي متعدد باعث شل و آويزان شدن پوست ميگردد.

داروها

برخي از داروها ميتوانند موجب حساسيت پوست نسبت به نور شوند. زماني که دارو مصرف ميکنيد، به ويژه آنتي بيوتيک، درباره اثرات جانبي آن از دکتر توضيح بخواهيد، شايد لازم باشد در طول مدت درمان و استفاده از دارو، پووست خود را در برابر نور خورشيد قرار ندهيد.

تلفن

چطور ممکن است تلفن دشمن سلامت پوست باشد؟ تا حالا شده ترک هاي ريزي در اطراف چانهتان ببينيد؟ هيچ ميدانيد در افرادي که در طول روز مدت زيادي را با تلفن صحبت ميکنند اين ترک ها ممکن است به خاطر تکيه دادن گوشي تلفن به چانه باشند؟هر چند وقت يک بار گوشي تبفن خود را ضدعفوني کنيد و عادت کنيد که گوشي را به چامه خود تکيه ندهيد.

مضرات مواد آرایشی و زیبایی برای پوست

برای اینکه زیباترین باشید، تا چه حد پیش می روید؟ در زمان ملکه الیزابت، خانم ها برای زیبا شدن روی صورت خود سرب و روی لب هایشان جیوه می مالیدند. مشکلاتی که برای سلامتی آنها پیش می آمد بی شمار و بسیار جدی بودند.
طی دوره رنسانس ایتالیا، موسیو توفانو پودری برای صورت از اکسید آرسنیک سبک درست کرد. این اختراع دلفریب کوچک، وسیله ای بود برای خانم های ثروتمند تا از شر شوهرهای ناخواسته خود خلاص شوند. کمی از این پودر لازم بود تا آنها را خوابیده در قبر ببینند. امروز دیگر چنین خطری را کسی نمی پذیرد اما هنوز هم خوشحال و راضی خودمان را در مواد شیمیایی غرق می کنیم که آنقدر قوی هستند که در آزمایشگاه روی آنها روکش های بسیار ضخیم کشیده می شود. آیا ممکن است که صنعت مواد آرایشی زیبایی را ترویج می کند که کشنده است؟ از کجا می توانیم بدانیم، وقتی حتی خواندن لیست مواد تشکیل دهنده کرم مرطوب کننده مان نیاز به داشتن مدرک شیمی و زیست شناسی دارد.
اجازه بدهید با سدیم لوریل سولفات (
SLS) که همه جا موجود است شروع کنیم. این ماده شیمیایی تقریباً در همه چیز از خمیر دندان گرفته تا شامپو استفاده می شود. اما عوارض جانبی آن شامل اگزما، سوزش پوست و چشمها (با مصرف طولانی مدت)، و التهاب و عفونت احتمالی مجرای ادرار و واژن می باشد. خیلی خوب است که محصولات مربوط به کودکان را چک کنیم تا مطمئن شویم که در آنها از کمترین میزان سدیم اوریل سولفات استفاده شده است چون این ماده نشان داده است که منجر به آسیب رساندن به چشم کودکان می شود.
یکی دیگر از مواد خطرناک
EDC ها هستند. این مواد شیمیایی با کاهش تعداد اسپرم ها در مردان در ارتباط است. برخی از آنها، مثل نانیل فنول (Nonylphenol) که در لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد و بوتیل هیدروکسی آنیسول BHA و E۳۲۰ (که ممکن است از ظرف های پی وی سی به مواد آرایشی نفوذ کند، از طرف EU با مقدار مشخص مصرف روزانه محدود شده اند. اما، در طول زمان این مواد در بافت های بدنمان انبار می شوند و برخی متخصصین عقیده دارند که برای مصرف این مواد هیج حد و اندازه ایمن و بی خطری وجود ندارد.
آلفا هیدروکسی اسید (
AHA AHA و BHA ها، کشف محبوب صنعت آرایشی قند میوه و شیر هستند که به طرز قابل ملاحظه ای ورقه ورقه می شوند. این مود با مالیده شدن بر روی لایه خارجی پوست عمل می کنند و گفته می شود که موجب جوانتر شدن پوست می شوند. اما آنطور که در تیلیغات می بینید، واقعاً چنین قدرتی ندارند.
درواقع نه تنها باعث بهبود پوست نمی شوند، بلکه آنرا خراب تر هم می کنند. لایه خارجی پوست مانع بسیار مهمی است که از بدن در مقابل اشعات
UV و مواد شیمیایی که با پوست تماس پیدا می کند، محافظت می کند. واکنش طبیعی بدن به مالیدن آن روی پوست، ساخت لایه خارجی ضخیم تر و سخت تر است. اگر به طور مرتب از این ماده استفاده کنید باید حتماً کرم ضد آفتاب قوی تری هم استفاده کنید. AHA ها حدوداً ده سال است که وارد بازار شده اند و تاثیرات طولانی مدت آنها هنوز شناخته شده نیست.
محصولات و عصاره های طبیعی نشان می دهند که صنعت آرایشی میل ما را به داشتن زندگی طبیعی تر دنبال می کنند. اما خیلی اوقات این محصولات حاوی همان محصولات و ترکیبات قدیمی هستند که فقط کمی عصاره طبیعی به آنها اضافه شده است تا مشتری را راضی نگه دارند. همچنین محصولات واقعاً طبیعی نیاز به نگه دارنده های بیشتری هم دارند تا از خراب شدن و فاسد شدن آنها جلوگیری به عمل آورد و به این ترتیب مقدار مواد شیمیایی آن باز به همان میزان سابق می شود.
و دیگر اینکه مواد طبیعی گرفته شده از گیاهان یا حیوانات می توانند به همان سرعت مواد شیمیایی، سمی و خطرساز شوند. نوزادان و بچه های کوچک به ویژه بسیار در معرض عفونت هستند، از اینرو محصولاتی که برای این گروه سنی مورد استفاده قرار می گیرد باید
۵۰ مرتبه کمتر میکروب در خود داشته باشد. این به آن معنا است که محصولات مربوط به بچه ها حاوی نگه دارنده های بیشتر مثل بنزوئیک می باشد. بنزوئیک می تواند منجر به ناراحتی معده، بیحس شدن دهان و خارش و سوزش بدن شود. احتمالاً بهترین انتخاب این است که محصولاتی را انتخاب کنید که کمترین مقدار ترکیبات ممکن را داشته باشد و در ورت امکان از آب و صابون بچه استفاده کنید.
جادوی حیوانی. رومی ها زمانی ناخن هایشان را با ترکیبی از خون حیوان و چربی رنگ می کردند. بااینکه اینکار ممکن است این روزها باعث ترساندن عموم شود اما تعداد قابل توجهی از محصولات حیوانی در دستشویی های همه ما وجود دارد. اگر گیاهخوار هستید، این مسئله ممکن است زندگی را برایتان دشوارتر کند. بعضی ترکیباتی که از حیوانات گرفته می شوند خیلی راحت شناخته می شوند، سایر اسامی ناشناخته تر عبارتند از: تالو ،
CI ۷۷۲۶۷، CI ۷۷۲۶۸، کولاژن، الاستین، ژلاتین، هیالورونیک اسید کراتین، ماسک، سرم آلبومین، یونیپرتان.
● آیا ارزشش را دارید؟
قبل از اینکه نگران شوید، یادتان باشد تعدا کمی از افراد از مواد آرایشی دچار ناراحتی و مشکلات سلامتی شده اند چون بیشتر مردم خیلی زود متوجه می شوند که برخی محصولات با پوست آنها سازگاری ندارد. خرید مواد آرایشی ساده تر، که باعث می شود پولمان را برای تبلیغات دروغین محصولات گران دور نریزیم، بهترین انتخاب است. مواد آرایشی و بهداشتی ما را پاکیزه تر کرده، باعث می شود بوی بهتری از ما به مشام برسد و زیباترمان میکند اما برای زیبایی و سلامتی واقعی، ریختن پولمان در داخل فروشگاه های لوازم آرایشی چاره کار نیست.
خسته کننده است اما حقیقت دارد: تنها راه سلامت و شاداب تر نگه داشتن پوستمان، و روشن تر و نافذتر کردن چشمهایمان همان متدهای قدیمی آزمایش شده تغذیه و سلامتی است. این یعنی داشتن یک رژیم غذایی متوازن، نوشیدن مقدار کافی آب و داشتن خواب کافی. همچنین یعنی دور ماندن از آفتاب، ورزش کردن مدائم و ترک سیگار. این چیزها ممکن است بسته بندی قشنگی نداشته باشد اما بدن و سلامتی شما مطمئناً ارزشش را دارد.

چند سوال رایج پوستی

۱) در چه سنی من باید کاربرد کرم‌های صورت را شروع کنم؟
هنگامیکه شما به سن
۱۶ سالگی می‌رسید باید کاربرد کرم‌ها و سرم‌های صورت مرطوب کننده را شروع کنید. آنها پوست شما را از آفتاب، باد، سرما و از آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کنند. آنها حاوی اجزاء مغذی هستند و پوست را عمیقاً مرطوب می‌کنند.
۲) یک کرم پوستی چرب می‌تواند تشکیل جوش‌ها را تحریک کند؟
بله. گاهی اوقات یک کرم پوستی چرب می‌تواند تشکیل جوش‌های چرکی، دانه‌های سرسفید و سرسیاه را تحریک کند. به همین دلیل است که شما باید با یک متخصص پوست یا زیبایی مشورت کنید تا بدانید چه کرمی ‌برای پوست شما از همه مناسبتر است.
۳) تفاوت بین کرم شب و روز چیست؟
تفاوت اصلی بین کرم شب و روز این است که کرم‌های روز سبکتر از کرم‌های شب هستند. کرم‌های روز آسانتر جذب پوست می‌شوند و جهت استفاده به عنوان پایه آرایش مناسب هستند.
کرم‌های شب حاوی اجزاء مغذی‌تری هستند و اغلب لکه‌های چربی براق روی پوست باقی می‌گذارند.
۴) این درست است که صابون برای پوست بد است؟
بله. درست است که صابون برای پوست بد است اما امروزه فرآورده‌های مایع بسیاری وجود دارند که اختصاصاً برای پوست ظریف صورت طراحی می‌شوند. آنها حاوی اسانس‌های روغنی، پروتئین‌ها، کلاژن و اجزاء نرم‌کننده هستند.
۵) چه چیزی آکنه ایجاد می‌کند؟
فاکتورهای متعددی شناخته شده‌اند که با آکنه مرتبط هستند: تغییرات هورمونی، استرس، غدد بیش‌فعال، باکتریها در منافذ پوست و غیره.
۶) چطور می‌توانم از شر زخم‌های ناشی از آکنه رهایی پیدا کنم؟
زخم‌های آکنه که " ماکول" نامیده می‌شوند می‌توانند برای چند سال باقی بمانند. در برخی موارد این جای زخم‌ها تنها روی سطح پوست واقع می‌شوند و می‌توانند به آسانی با داروهای مناسب درمان شوند. در موارد دیگر آکنه زخم‌های عمیق‌تر را به جا می‌گذارد که اغلب می‌توانند با درم ابریشن یا پیلینگ‌های شیمیایی محو شوند.
۷) جوش‌های پشت را چگونه درمان کنیم؟
هنگامیکه پوست پشت بسیار چرب باشد، جوش‌ها و دمل‌های چرکی کوچکی ممکن است تشکیل شوند. ضروری است که به صورت منظم کمر را پاک و لایه برداری کنید. هر هفته کمرتان را جهت برداشتن کثیفی‌های داخل منافذ لایه‌برداری کنید. هفته ای یکبار یک ماسک پشت و شیر مرطوب کننده بدن را بکار برید.
۸) هر چند وقت یکبار باید کرم صورت خود را جایگزین کنم؟
شما بسته به فصل باید کرم‌های صورت مختلفی را بکار برید. در طی ماههای تابستان یک کرم مرطوب‌کننده با ضد آفتاب با
SPF حداقل ۲۵ بکار برید، در طی زمستان یک کرم مغذی با اجزاء محافظ بر علیه سرما و باد با ۱۵SPF یا بیشتر بکار برید.
۹) اگر پوست من خیلی چرب باشد باید زیر آرایش کرم مرطوب کننده بکار برم؟
بله مرطوب کننده‌ها از پوست حمایت کرده و به آن آرامش می‌دهند و یکنواخت شدن زیرسازی را آسانتر می‌کنند. اگر آرایش شما در عرض چند ساعت از زمان استفاده محو می‌شود یا هنگامیکه شما آنرا روی پوست یکنواخت می‌کنید به سختی حرکت می‌کند این بدان معنی است که احتمالاً پوست شما به مرطوب‌کننده بیشتری نیاز دارد.
۱۰) اگر در تمام صورتم دانه‌های سرسیاه دارم، بخصوص روی بینی و چانه، چطور می‌توانم از شر آنها خلاص شوم؟
متاسفانه شما جهت کاهش اندازه منفذ و دانه‌های سرسیاه کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید، اما می‌توانید میزان کثیفی و روغنی را که در آنها گیر می‌کند و علت اصلی تشکیل دانه‌های سرسیاه است را به حداقل برسانید. همانطور که می‌دانیم دانه‌های سرسیاه هنگامیکه آرایش، کثیفی و روغن در منافذ گیر می‌کنند تشکیل می‌شوند، بنابراین پاک کردن روزانه ضروری است.
شما باید فقط فرآورده‌های فاقد چربی را بکار برید. صورتتان را دوبار در روز بشوئید، یک اسکراب دانه‌دار که کثیفی را از منافذ بیرون می‌آورد را بکار برید. همیشه از کرم های صورت ضد لک حاوی اسید سالی سیلیک یا بنزوئیل پراکساید استفاده کنید.

همه چیز در مورد کشیدن پوست صورت (لیفتینگ)

در کودکی، پوست قابلیت ارتجاعی زیادی دارد و زیر پوست سطح وسیعی از چربی وجود دارد که در مورد بچه‌های چاق این مسئله بیشتر صدق می‌کند، با افزایش سن قابلیت ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد و چربی زیر پوستی کم می‌شود.
به تدریج در پوست یک حالت جمع‌شدگی همراه با چین و چروک ایجاد می‌شود که ظاهر پوست را تغییر می‌دهد؛ بافت اطراف چشم و فک پایین شل می‌شود و موجب می‌شود که چهره حالت نگران، خسته و اخمو پیدا کند.عواملی مانند کاهش وزن، استرس‌های زندگی روزمره، در معرض آفتاب بودن، استفاده از الکل و سیگار و استعداد ژنتیکی، در روند ایجاد تغییرات در چهره اثرگذار می‌باشند.تماس با آفتاب از عوامل بسیار مؤثر در ایجاد این تغییرات است، به طوری که بسیاری از تغییرات پوستی که زمانی آن را به پیری طبیعی نسبت می‌دادند، در حقیقت ناشی از تماس مداوم با آفتاب بوده است.
نور آفتاب یک التهاب مزمن در پوست ایجاد می‌کند که در مراحل انتهایی منجر به متلاشی شدن عواملی می‌شود که پوست را شاداب و جوان نگه می‌دارد (الاستین وکلاژن) به همین دلیل توصیه می‌شود استفاده از کرم ضدآفتاب را از سنین
۶ماهگی تا یک سالگی برای کودکان خود شروع نمایید، کرم‌های ضد آفتاب مخصوص کودکان وجود دارد که استفاده از آنها می‌تواند بسیار مفید باشد.
نشانه‌های فیزیکی و جسمانی سالخوردگی در تمام بدن رخ می‌دهد، ولی این علائم در صورت به شکل بارزتری دیده می‌شود.
عمل لیفتینگ، صورت را
۵ تا ۱۰ سال جوانتر از آنچه هست نشان می‌دهد. عمل لیفتینگ (کشش پوست صورت) معمولا در افراد ۶۰-۴۰ ساله انجام می‌شود و البته در هر سن قابل اجراست، در این عمل با برداشتن چربی اضافی، سفت کردن عضلات زیرین و کشیدن پوست صورت و گردن، نشانه‌های افزایش سن کاهش می‌یابد.
● چه افرادی برای عمل لیفتینگ مناسب هستند؟
به‌طور کلی، کاندیداهای مناسب برای انجام این عمل کسانی هستند که چین و چروک زیاد و پوست شل و افتاده‌ای دارند. برای ارزیابی فرد می‌توان به نکات زیر توجه کرد:
۱) وجود یک چین عمیق از کناره بینی تا کناره دهان
۲) چین‌های عمیق در گونه‌ها و شلی پوست روی برجستگی‌های گونه
۳) شلی پوست، چین‌ها و ستون‌های عمودی یا چربی اضافی در گردن.
با عمل لیفتینگ صورت تمام مشکلات ذکر شده مرتفع می‌گردد، اما افتادگی ابروها، پوست و چربی اضافی در پلک بالا یا پایین، یا چین‌های دور دهان را نمی‌تواند رفع کند.
● ویزیت اولیه
در ویزیت اولیه توسط جراح پلاستیک، ممکن است از شما خواسته شود، در حالی که مقابل آینه ایستاده‌اید دقیقا خواسته خود را بیان کنید.
باید صریحا در مورد هر آنچه که در چهره‌تان شما را آزار می‌دهد، صحبت کنید، این کار به درک بهتر جراح پلاستیک از انتظارات شما کمک می‌کند.
در ارزیابی اولیه، جراح پلاستیک، ضخامت، قوام و انعطاف پوست فرد، شدت چروک‌های صورت و سایر عوامل موثر در عمل لیفتینگ را می‌سنجد و ممکن است در مورد انجام جراحی‌های دیگر همراه با عمل لیفتینگ با شما صحبت کند.
از عمل‌هایی که بنا به درخواست مددجو همراه با لیفتینگ صورت انجام می‌شود، شامل بالا بردن ابرو و جراحی زیبایی پلک، اصلاح چانه و جراحی بینی است.
● نحوه عمل جراحی لیفتینگ صورت
این عمل در بیمارستان یا کلینیک‌های کوچک و یا در مطب انجام می‌شود و از بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی همراه با تزریق داروهای آرامبخش داخل وریدی استفاده می‌شود.
اکثر برش‌ها، در داخل خط مو قرار می‌گیرد. از طریق برش جراحی، ‌قسمت‌های اضافی و چروکیده پوست را از محل رویش سست می‌کنند و سپس آن را از محل گوش عقب می‌کشند، برش معمولا در محدوده گوش ایجاد می‌شود، یعنی در جلوی گوش برش به سمت پایین آمده و لاله گوش را دور می‌زند و تا کناره خط مو در پشت گوش می‌رود، ممکن است برش کوچک و ناآشکاری نیز در زیر چانه ایجاد شود.
پس از عمل می‌توان به راحتی جای برش را با موها یا آرایش پوشاند، حتی ممکن است در مواردی که موی فرد کوتاه باشد، بیمار بخواهد که جراحی کمی به تأخیر بیفتد تا موها به اندازه کافی بلند شده و بتواند خط برش را تا زمان التیام مخفی سازد
● سیر بعد از عمل
در یکی، دو روز اول پس از عمل همه بانداژها برداشته می‌شود. در این زمان فرد متوجه تورم و تغییر رنگ در برخی از قسمت‌های صورت می‌شود.
در صورت وجود ورم و کبودی غیرقرینه، نگرانی وجود ندارد، چون پس از مدتی به وضعیت کاملا طبیعی برمی‌گردد.
حداکثر تورم در
۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از جراحی دیده می‌شود و سپس طی چند هفته برطرف می‌گردد. پس از چند روز می‌توان از مواد آرایشی جهت مخفی‌سازی کبودی‌ها استفاده کرد. ممکن است درجاتی از بی‌حسی در برخی از نواحی صورت ایجاد شود که طی چندین هفته یا بیشتر رفع می‌گردد.در روز چهارم تا هفتم بعد از عمل، بخیه‌ها برداشته می‌شوند.
در بسیاری از موارد طی دو هفته می‌توان به فعالیت‌های معمول برگشت و پس از
۴-۳ هفته ورزش را شروع کرد.
● توصیه‌های لازم بعد از عمل
۱) تا چند روز فعالیت‌های خود را محدود کرده و استراحت نمایید.
۲) در موقع خوابیدن، جهت کاهش تورم و کبودی، سر بالا‌تر قرار گیرد.
۳) قرار دادن کمپرس سرد روی محل عمل باعث کاهش تورم و خونریزی می‌گردد.
۴) تا مدتی بعد از عمل از مصرف آسپرین و برخی از داروهای ضدالتهابی و استعمال دخانیات پرهیز کنید.
۵) در روزهای اول بعد از عمل، باید از زور زدن، خم شدن یا بلند کردن اجسام، پیاده‌روی تند، شنا کردن، ارتباط جنسی و هرگونه فعالیتی که فشار خونتان را بالا ببرد، خودداری کنید.
۶) تا حد امکان از بروز سرماخوردگی جلوگیری کرده و در صورت ابتلا، سرماخوردگی سریعا درمان شود.
۷) موقتاً از تماس مستقیم با تابش آفتاب دوری کرده و در بلندمدت جهت حفاظت پوست از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.
۸) تا حد امکان حرکات صورت مثل جویدن باید محدود شود.
● نتایج لیفت صورت
به علت عوامل فردی هیچ‌گاه افراد مختلف نتایج یکسانی از این عمل به دست نمی‌آورند.
نتایج عمل می‌تواند چشمگیر یا غیرواضح باشد که این موضوع بستگی به چهره قبل از عمل شما و اهدافی که شما و جراح در نظر داشته‌اید، دارد.
برای رسیدن به تصویر نهایی چهره، حداقل چندین هفته زمان نیاز است، البته تغییرات جزئی دیگری در ماه‌های بعدی ایجاد می‌شود.
نتایج این عمل دائمی نیست و با افزایش سن و اثرات جاذبه، ممکن است نیاز به تکرار این عمل باشد. در اکثر بیماران حداقل
۱۰ سال بعد، نیاز به تکرار عمل احساس نمی‌گردد.
● عوارض
۱) پاره‌ای از عوارض مربوط به بیهوشی و... می‌باشد که در هر عمل جراحی ممکن است اتفاق بیفتد.
۲) هماتوم (تجمع خون در زیر پوست) بیشتر در افراد سیگاری، افراد با سابقه فشار خون بالا، یا در نتیجه تهوع و استفراغ ایجاد می‌شود.هماتوم‌های بزرگ باید بلافاصله توسط عمل جراحی از بین بروند.
۳) ریزش مو در اثر کاهش خونرسانی به فولیکول‌های مو ایجاد می‌شود، ولی پس از مدتی موها دوباره رشد می‌کنند.
۴) آسیب عصب صورتی

۱۰ عادت مانکن‌ها

تقریبا همه ما این را می‌‌دانیم که کلید کاهش وزن و تناسب اندام، کمتر خوردن و بیشتر ورزش کردن است. اما چند نفرمان برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن به آن عمل می‌‌کنیم؟ به نظر می‌‌رسد برای کاهش وزن و تناسب اندام رعایت همین دو نکته کافی باشد اما بعضی وقت‌ها پیش می‌‌آید که نمی‌‌توانیم از خوردن بعضی چیزها بگذریم یا گاهی شرایطش جور نمی‌شود که برویم و ورزش کنیم. حالا با این اوصاف، چگونه می‌‌توانیم با موفقیت به وزن ایده‌آل‌مان برسیم؟۱۰ توصیه ‌زیر که از عادات روزمره تعدادی از مانکن‌های مشهور اقتباس شده، می‌تواند کمک‌تان کند...
۱) سعی کنید روزانه مقدار فراوانی آب یا نوشیدنی‌هایی‌ بنوشید که کالری کمی‌ دارند. می‌‌توانید با خوردن یک لیوان آب خنک یا یک نوشیدنی کم‌کالری به خوردن غذاهای پرکالری خاتمه بدهید. یعنی وقتی دیدید که دارید زیاد غذا می‌خورید، یک لیوان آب بردارید و دیگر بعد از آن غذا نخورید. اگر طعم آب را دوست ندارید، می‌‌توانید کمی‌ آب مرکبات مثل لیمو یا چند قطره از آب میوه دیگری مثل انبه یا هلو که کالری کمتری دارند را به آن اضافه کنید، طوری که فقط طعم آن عوض شود.
۲) فکر کنید ببینید چه غذای کم‌کالری‌ای را می‌‌توانید به رژیم خود اضافه کنید؛ نه اینکه چه چیزی را از رژیم خود حذف کنید. این کار را با میوه و سبزی شروع کنید. سعی کنید روزانه ۵ تا ۹ وعده از میوه و سبزی‌های تازه استفاده کنید. شاید این مقدار زیاد به نظر برسد اما این حجم از میوه و سبزی بسیار با ارزش است چون بدن‌تان مقدار زیادی فیبر دریافت می‌‌‌کند و در هنگام صرف غذا احساس رضایت‌مندی بیشتری می‌‌کنید. با خوردن میوه و سبزی هم کمتر می‌‌خورید و هم این مواد جایگزین چربی هایی می‌‌شوند که ممکن است از سایر غذاها به شما برسد. این تنها مزیت میوه و سبزی نیست. بیش از ۲۰۰ مطالعه نشان می‌‌دهد که میوه و سبزی خاصیت پیشگیری از بیماری‌ را به دلیل سرشار بودن از مواد شیمیایی مفید دارند. کارشناسان تغذیه پیشنهاد می‌‌کنند حتما سر میز غذا سبزی داشته باشید و سعی کنید در هر فصل حتما میوه و سبزی‌ همان فصل را بخورید. میوه و سبزی را تازه به تازه مصرف کنید و از جوشاندن و سرخ‌ کردن بیش از اندازه‌شان بپرهیزید.
۳) اینکه زمان گرسنگی خود را بدانید خیلی مهم است. ببینید واقعا چه زمانی گرسنه هستید؟ هر زمانی که احساس کردید گرسنه هستید چیزی بخورید، نه اینکه هر وقت و هرماده غذایی که نزدیک‌ دست‌‌تان بود یا به شما تعارف شد، بخورید. به دنبال علایم گرسنگی باشید. از خود‌تان بپرسید آیا واقعا گرسنه‌ام؟ گرسنگی به معنی این است که بدن‌‌تان نیاز به سوخت دارد. بنابراین زمانی که علامتی از گرسنگی در خود نمی‌‌بینید غذاخوردن اصلا دلپذیر نیست. وقتی به این نحو غذامی‌‌خورید احساس بهتری دارید. معده هر کسی به یقین کمی‌ بزرگتر از مشت اوست پس به اندازه قابل قبول غذا بخورید این‌ طوری نه زیاد گرسنه‌ می‌‌مانید و نه آنقدر می‌‌خورید که احساس پری و نفخ کنید.
۴) اگر عادت دارید شب‌ها هم بعد از شام چیزی بخورید، اقلام کم‌کالری را انتخاب کنید. گاهی اوقات اتفاق می‌‌افتد که افراد بدون فکر و طبق عادت شب‌ها بعد از شام هم اسنک‌ می‌‌خورند. بهتر این است که خودمان را عادت به خوردن میوه بدهیم. خوردن چیپس، پفک و انواع و اقسام اسنک‌ها بعد از شام زمانی که همه دورهم نشسته‌اند و در حال دیدن تلویزیون هستند، در چاق شدن‌شان بسیار موثر است. چون حالا دیگر گرسنه‌‌ نیستید و دارید اضافه بر نیاز بدن کالری دریافت می‌‌کنید. سعی کنید کمتر سمت آشپزخانه بروید یا حداقل از اسنک‌های کم‌کالری‌تر استفاده کنید.
۵) از خوردن غذاهای مورد علاقه‌خود لذت ببرید؛ البته از مقدار به اندازه آن. چون مصرف بیش از اندازه این غذاها موجب وزن‌گیری بیشتر می‌‌شود. به جای اینکه غذاهای مورد علاقه‌تان را از رژیم خود حذف کنید کمتر این غذاها را بخورید. سعی کنید به جای خوردن انواع گوناگون غذا تنها یک مورد از بهترین مواد مورد علاقه‌‌تان را انتخاب کنید یا بخش کوچکی از چیزی را که دوست دارید بخورید. می‌‌توانید از هر آنچه مورد علاقه‌‌تان است بخورید اما به خاطر داشته باشید که اعتدال را باید رعایت کنید.
۶) در طول روز چند وعده کم‌حجم بخورید. اگر مقدار کالری بیشتری نسبت به آنچه مصرف می‌کنید،‌بسوزانید؛ به آسانی وزن از دست می‌‌دهید. مطالعات نشان می‌‌دهد کسانی که چهار تا پنج وعده در روز غذا می‌‌خورند بهتر می‌توانند اشتها و وزن‌شان راکنترل کنند. بنابراین بهتر است کل کالری‌ای را که باید در طول روز دریافت کنید، به چند بخش کوچک تقسیم کنید و در تمام طول روز از غذای خود لذت ببرید. با این برنامه‌ریزی شام باید آخرین وعده‌ای باشد که می‌‌خورید.
۷) آشپزخانه را با انواع غذاهای سالم پرکنید. داشتن غذاهایی که سریع آماده می‌‌شوند و می‌‌توان مثل یک ساندویچ کوچک و با یک دست خورد برای کاهش وزن بسیار موثر است. اگر غذاهایی به اندازه یک ساندویچ کوچک که ظرف مدت ۵ یا ۱۰ دقیقه آماده می‌‌شوند در خانه داشته‌ باشید کمتر پیتزا سفارش می‌‌دهید. پس سعی کنید این مواد را همیشه در آشپزخانه داشته‌ باشید. پف‌فیل یا ذرت با ۹۴ درصد چربی که هر یک فنجان آن ۲۰ تا ۲۵ کالری دارد را شما می‌‌توانید ظرف دو دقیقه یا کمتر از آن تهیه کنید. سبزی‌های فریزشده، حبوبات، گوجه‌فرنگی و تکه‌های کوچک مرغ که به‌سرعت پخته و یا کباب می‌‌شوند، نیز مناسبند.
۸) در هر فصل، مطابق همان فصل غذا بخورید. اگر میوه و سبزی دوست ندارید، شاید به این دلیل است که میوه و سبزی‌ را در فصل خاص خودش نمی‌‌خورید. زمانی که میوه‌ها و سبزی‌های فصل خاص خود را می‌‌خورید هم تازه‌تر هستند و هم خوشمزه‌تر.
۹) یک ظرف برنج را با یک ظرف سبزی عوض کنید. به راحتی می‌‌توانید با خوردن کمتر برنج یا نان اضافه وزن خود را از دست بدهید. در ازای آن می‌‌توانید یک بشقاب کاهو یا سالاد سبزی‌ بخورید. با این کار میزان نشاسته‌ دریافتی حاصل از خوردن برنج را ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری کم خواهید کرد.
۱۰) برای رفع استرس غذا نخورید. درست است که بیشتر ما در هنگامی‌ که استرس داریم یا وقتی در موقعیت‌های استرس‌زا قرار می‌‌گیریم، شروع می‌‌کنیم به خوردن اما سعی کنید به جای روی آوردن به غذا برای اینکه از شر استرس فرار کنید، یک فصل از یک کتاب رمان را بخوانید، به موزیک گوش کنید، چیزی بنویسید، نفس عمیق بکشید یا به آلبومی‌ نگاه کنید که شما را به یاد خاطرات خوب می‌‌اندازد.

برداشتن ابروها با موچین

هنگام برداشتن ابروها به وسيله موچين بهتر است که

1- ابروها را به وسيله کمي روغن با شير پاک کن نرم کنيم.

2- پوست را محکم بگيريم.

3- موها را يکي يکي در مسير رشد مو در بياوريم.

4 - بعد از برداشتن موها، کمپرس آب سرد روي آن گذاشته و کمي ضدعفوني کننده براي جلوگيري از تورم روي آنها بماليم.

براي فرم دادن به ابرو ميتوانيم از مداد ابرو و پودر ابرو استفاده کنيم. قبل از استفاده از مداد ابرو بايد حتما آن را با مدادتراش

مخصوص مدادهاي آرايش بتراشيم.

مدادهاي آرايشي ابرو معمولا به رنگهاي قهوه اي روشن، متوسط، تيره، زغالي، سياه و جگري تيره هستند.

بهتر است که رنگ مداد مورد استفاده يک درجه روشن تر از ابروي اصلي انتخاب شود. براي ابروهاي بسيار روشن (بلوند) رنگ

مداد کمي تيره تر توصيه ميشود.

قبل از مصرف مداد حتما ابروها را به طرف بالا و گوشه ابرو را به طرفين، در مسير رشد موها برس کنيم و سپس با مداد نوک تيز

خط نازک ميکشيم و آرام آرام خط را پهنتر کرده و فرم ميدهيم.

ميتوانيم از پودر استفاده و با برس ابرو از گوشه داخل ابرو شروع، به طرف وسط ابرو و سپس به سمت گوشه خارجي ادامه داده

و سپس با يک برس تميز پودرهاي اضافي را تميز نموده و حالت طبيعي به ابروها دهيم.

آرایش گام به گام

اولين گام براي آرايش توجه به ابروان است. ابروان نقش قاب را براي چشم بازي ميکنند، يک تصوير زيبا در قاب زيبا و مناسب

جلوه بيشتري پيدا ميکند. ابروان کمک ميکنند که چشمها و صورت قشنگي واقعي خودشان را بيشتر نشان دهند، البته در

صورتي که مرتب و فرم گرفته باشند.

بايد بيشتر سعي کنيم که ابروها را تا حد امکان طبيعي نگهداريم. بعضي ابروها فقط نياز به برداشتن چند تار مو بعضي با تغيير

دادن فرم، کامل ميشوند. البته موقع برداشتن ابرو بايد توجه داشت که موها يکي يکي و در جهت رشد مو برداشته شوند. براي

برداشتن ابرو حتما لازم است چند نکته رعايت شود.

بايد تو.جه داشته باشيم که چگونه فرم ابروان را پيدا کنيم. مداد را در امتدا بيني تا گوشه داخلي چشم ميگذاريم، به اين ترتيب

خط شروع ابرو مشخص ميشود. موهاي بين دو ابرو را بايد برداشت. مداد را کنار بيني ميگذاريم به طوريکه امتداد آن از وسط

مردمک چشم بگذرد، و يا به طور عمودي روي صورت قرار ميدهيم تا از کنار لبه خارجي چشم عبور کند. حال محل بالاترين نقطه

ابرو را مشخص ميکنيم. مداد را کنار بيني، در مسيري که از گوشه خارجي چشم عبور ميکند قرار ميدهيم تا نقطه انتهايي ابرو

را مشخص کنيم.

ابروي خوش فرم به زيبايي و جذابيت صورت ميفزايد تا حدي که حتي با حرکت ابرو و چشم ميتوانيم احساس خودمان را نيز ابراز

کنيم. وقتي ابروها باريک و بالا هستند به صورت حالتي ميدهند که بيننده را بيشتر متوجه ابروها ميکند تا ساير اعضاي صورت.

ابروهايي که فاصله بين آنها زياد باشد و گوشه خارجي ابرو کمي رو به پايين باشد نگاهي خالي و بيتفاوت به چشم ميدهد.

ابروهاي پهن و نزديک به هم چهره را اخم آلود و ترشرو نشان ميدهد.

فاصله طبيعي بين دو چشم در ابروهاي طبيعي برابر است با پهناي يک چشم.

در چشم هاي نزديک به هم بايد فاصله ابروها را به اندازه پهناي يک چشم بگيريم و اشکالي ندارد که مداد اندازه گيري کمي در

گوشه داخلي چشم به طرف چشم قرار بگيرد.

براي چشم هاي دور از هم نيز فاصله دو ابرو را به اندازه يک چشم فرض ميکنيم و مداد را جهت اندازه گيري کمي داخل تر قرار

ميدهيم، البته در گوشه خارجي چشم.1

در بعضي افراد ابروها رو به پايين رشد ميکنند که حتما بايد آنها را با قيچي کوچک مخصوص ابرو و مژه کوتاه کنيم و جالب است

که در اين نوع ابروها حتي مژه ها هم مسير رشدشان به طرف پايين است و مستقيم همه آنها را ميتوانيم به وسيله فر مژه

تاب بدهيم.

رنگها در آرايش

رنگهاي اوليه اصلي
مثل قرمز، زرد و آبي که از اين رنگهاي اصلي رنگهاي ديگر را ميسازيم.

رنگهاي ثانويه يا فرعي
از ترکيب مساوي دو رنگي اصلي به وجود مي آيند. مثل:
زرد + آبي = سبز
قرمز + زرد = نارنجي
آبي + فزمز = بنفش

رنگهاي فرعي ديگر
از ترکيب يک اصلي رنگ اصلي و يک رنگ فرعي به طور مساوي به دست مِي آيند. مثل:
آبي + سبز = فيروزه اي
بنفش + قرمز = ارغواني يا بنفش با ته سايه قرمز

رنگ ها همچنين به انواع سرد و گرم تقسيم ميشوند. بعضي رنگها هم با توجه به سايه، تمايل به رنگي ديگر، روشني و تيرگي،

سرد يا گرم خوانده ميشوند. در ترکيب رنگ سفيد و قرمز، اگر رنگ سفيد بيشتر باشد، رنگ صورتي حاصل سرد و اگر قرمز بيشتر

باشد رنگ گرم است.
آبي رنگ سرد است و در پوستهاي روشن، آبي تيره رنگ پوست را بيشتر نشان ميدهد. در حاليکه در پوست تيره، آبي روشن اين کار

را انجام ميدهد. رنگ سبز رنگ سرد است، قرمز رنگ گرم و محبوب بيشت افراد است و با بيشتر رنگها به راحتي ترکيب ميشود.

سياه رنگ خنثي است و با رنگهاي ديگر به سادگي قابل ترکيب است. سفيد نيز رنگ خنثي است. خاکستري رنگي سرد و خنثي

است که با بسياري از رنگهاي ديگر ترکيب ميشود، به خصوص با رنگها گرم مثل زرد، قرمز و نارنجي.

با کمي اطلاعات درباره رنگها ميتوانيم رنگهاي مناسب براي آرايش را آسانتر انتخاب کنيم. براي انتخاب رنگ فونديشن و پودر با توجه

به رنگ پوست و سايه زير پوست، کرم پودر مناسب را که به رنگ اصلي پوست شبيه تر است انتخاب ميکنيم.

براي ابروها، که رنگ مناسب آنها را خوش فرم تر و پرتر نشان ميدهد، نيز رنگ مناسبي برميگزينيم. براي موهاي جوگندمي از مداد

ابروي خاکستري و براي موهاي قرمز از مداد ابروي قهوه اي روشن استفاده ميکنيم. براي افرادي که موهاي مشکي و پوست تيره

دارند، رنگ مداد ابروي زغالي پيشنهاد ميشود.

سايه چشم که براي زيباتر نشان دادن چشمها استفاده ميشود در رنگهاي متنوعي ساخته ميشود.

براي کساني که چشم کوتاه دارند، رنگ روشن چشم را بزرگتر نشان ميدهد. با شناخت کمي درباره رنگها و ترکيب آنها ميتوانيم با

کمي دقت، رنگ متناسب با چشم را انتخاب نماييم که حتما با مدل و رنگ لباس هماهنگي داشته باشد.

در مورد رژ لب، خانم هايي که پوست روشن دارند، رژ لب تيره را براي آرايش خود کمي زياد ميدانند و رنگهاي شفاف و روشن را

ترجيح ميدهند و خانمهايي که پوست تيره دارند آسانتر طرف رنگهاي شاد و تند ميروند. البته با توجه به مد، فصل و رنگ لباس، اگر

لازم باشد ميتوانيم رنگ دلخواه را با ترکيب چند رنگ به دست بياوريم. خانمهايي که موهاي بلوند، سفيد و خاکستري دارند ميتوانند

از رژ لبهاي صورتي روشن، قرمز روشن و نارنجي کم رنگ استفاده کنند. براي موهاي قرمز، رژ لب هلويي، صورتي، قرمز روشن و

شفاف توصيه ميشود. خانمهايي که موهاي مسي و شرابي دارندميتوانند رنگهاي فوق را به صورت تيره تر استفاده کنند. براي

موهاي قهوه اي روشن و متوسط رژ لب صورتي، قرمز مرجاني، قرمز شرابي، قهوه اي روشن و رنگهاي در اين رديف و براي موهاي

قهوه اي تيره و مشکي، رنگهاي فوق در طيفهاي تيره تر مناسب هستند.

۱۳۸۹ آذر ۲۳, سه‌شنبه

چگونه مراقب پوست خود باشیم؟

پوست، خارجی ترین بخش بدن است که در ظاهر ظریف و آسیب پذیر به نظر می رسد، اما واقعیت این است که پوست سالم در صورت کارایی مناسب، یکی از مهم ترین سدهای دفاعی بدن در برابر میکروب هاست.
پوست، خارجی ترین بخش بدن است که در ظاهر ظریف و آسیب پذیر به نظر می رسد، اما واقعیت این است که پوست سالم در صورت کارایی مناسب، یکی از مهم ترین سدهای دفاعی بدن در برابر میکروب هاست. علت این مقاومت پوست، ساختمان غیرقابل نفوذ آن است که اجازه ورود به عوامل خارجی را نمی دهد.همچنین میکروب های طبیعی که در سطح پوست سالم به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند، خود مانع از تکثیر میکروب ها و قارچ های بیماری زا می شوند. پس حفظ سلامت پوست، ضامن حفظ سلامت اعضای داخلی بدن نیز می باشد.یکی از کارهایی که می توان در جهت حفظ سلامت پوست انجام داد حفاظت آن در برابر نور آفتاب است.آثار زیانباری که اشعه آفتاب به جا می گذارد، می تواند از بروز لکه های کوچک و خال تا خطر سرطان پوست در درازمدت باشد.امروزه پزشکان دنیا به تمامی مردم، بویژه آن هایی که در فضای باز کار می کنند توصیه دارند که از پوست خود در برابر اشعه خورشید محافظت کنند.
اغلب کودکانی که بدون لباس مناسب و پوشش محافظ، در فضای باز مشغول بازی می شوند تا دوره نوجوانی حدود ۷۰ درصد از آثار مخرب آفتاب را به پوست خود وارد می کنند.
شاید نرفتن زیر نور آفتاب در سنین نوجوانی و جوانی بعید به نظر برسد، لذا اگر تمایل دارید پوست سالمی داشته باشید، باید از همان کودکی مراقب آن باشید. با اینکه پوست ما اجازه نفوذ به هیچ عامل خارجی حتی اشعه ماورای بنفش را نمی دهد و رنگدانه پوست، آن را جذب می کند، اما این مقاومت پوست، حدی دارد و اگر به موقع از پوست مراقبت نکنید، به تنهایی از عهده آثار سوء آفتاب برنمی آید.می توان با حفاظ های فیزیکی مثل کلاه و دستکش و ضد آفتاب ها، توان مقاومتی پوست را افزایش داد.از سوی دیگر باید دانست همان گونه که تغذیه مناسب و صحیح، در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها موثر است، در داشتن پوستی سالم و شفاف نیز تاثیر بسزایی دارد.با توجه به اینکه پوست مانند یک سد حفاظتی برای بدن عمل می کند، لذا با رعایت یک برنامه غذایی مناسب می توان این سد را تقویت کرد.
مالیدن کرم بر سطح پوست موجب نفوذ مواد مغذی به داخل سلول های پوستی نمی شود و فقط تا زمانی که آن را نشویید، روی پوست شما وجود دارد، ولی تغذیه سالم، تمام مواد مغذی را وارد سلول های پوستی می کند. به این صورت که مواد مغذی وارد جریان خون می شوند و توسط جریان خون به سلول های پوستی بدن می رسند.تغذیه مناسب حتی روی مکانیسم های پیر شدن بدن نیز تاثیر می گذارد و فرایند پیری از جمله پیر شدن پوست را آهسته می کند.
همه ما می دانیم و بارها شنیده ایم که میوه و سبزی تازه از پیری زودرس پوست جلوگیری می کنند، زیرا دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند. حتی بسیاری از رنگدانه های شیمیایی که در میوه ها و سبزی ها موجودند، خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارند.این آنتی اکسیدان ها موجب جلوگیری از تخریب های سلولی می شوند. بدین صورت که رادیکال های آزاد موجود در بدن، بویژه در منطقه پوست را که در تماس با محیط اطراف هستند، غیر فعال می کنند و جلوی عملکرد تخریبی آنها را می گیرند.برای اطمینان از وجود آنتی اکسیدان کافی در میوه و سبزی، بهتر است آن را به صورت خام یا نیم پز استفاده کرد.
از سوی دیگر رطوبت موجود در پوست نیز مانع چروکیدگی پوست می شود که این مهم با مصرف آب کافی می تواند به دست آید. نوشیدن ۸ لیوان آب در روز برای تامین رطوبت پوست ، کافی به نظر می رسد. همچنین رژیم غذایی برای کاهش وزن در چروک شدن پوست موثر است؛ لذا کم و زیاد کردن وزن بدن به طور متناوب به پوست آسیب های جدی می رساند. شیوه پخت غذا هم در از دست رفتن مواد مغذی غذاها تاثیر بسزایی دارد. توجه داشته باشید گرم کردن غذا برای دفعات زیاد باعث فرایندهای تخریبی اکسیداسیون می شود و به عبارت دیگر آنتی اکسیدان های موجود در غذا را کاهش می دهد و رادیکال های آزاد را فعال می کند.باید تا آنجا که می توان زمان پخت مواد غذایی را کاهش داد و از سرخ کردن زیاد غذاها و پختن آنها با مقادیر زیاد روغن و چربی پرهیز کرد.در این میان، برخی از قسمت های پوست بدن ما نظیر پوست صورت، بیشتر از بخش های دیگر نیاز به توجه دارند و اگر این پیگیری ها صورت نگیرد فرد را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. خوابیدن های دیر هنگام در شب، فشارهای عصبی، مصرف غذاهای ناسالم و قرار گرفتن بیش از اندازه در مقابل نور آفتاب نیز می تواند مشکلات زیادی را برای پوست بدن به وجود آورد. پوست ممکن است خشک و پوسته پوسته شود یا شکاف بردارد و نتواند دوباره خود را ترمیم کند. به جز نوشیدن آب به میزان زیاد، ویتامین C از جمله موادی است که با خوردن آن می توان سلامت پوست را تضمین کرد. .. ..
این ویتامین می تواند از طریق میوه ها، حبوبات غنی شده مخصوص صبحانه و نان های غنی شده جذب بدن شود. به جز این مواد، سیب زمینی نیز به عنوان منبعی مناسب برای ویتامین C به حساب می آید که با صرف این ماده، ظرف مدت زمانی بسیار کوتاه ویتامین یاد شده در بخش های مختلف بدن جذب می شود.

۱۳۸۹ آذر ۲۱, یکشنبه

چه چکمه‌ای مناسب ساق پای شماست؟


تعداد زیادی از خانم‌ها به خاطر اینکه پاهای زیبایی ندارند از پوشیدن دامن اجتناب می‌کنند، اما اگر شما پاهای کلفت و نامتناسبی دارید چکمه‌ها نجات دهنده شما هستند.
اگر واقعا پاهایی دارید که باید پنهان باشند چکمه‌ها به شما کمک می‌کنند که دامن بپوشید و از پوشیدن مادام‌العمر شلوارها نجات پیدا کنید. البته این بدین منظور نیست که شما می‌توانید هر مدل چکمه‌ای را انتخاب کنید. نکاتی وجود دارد که نسبت به اندازه ساق پایتان چه چکمه‌ای را انتخاب کنید، که ما در اینجا بررسی می‌کنیم.
» اگر ساق پایی باریک و لاغر دارید:
پاهای خیلی باریک در چکمه‌هایی که ساق شل و گشاد دارند مانند چوب باریک دیده می شوند پس از پوشیدن این مدل‌ها دوری کنید.
چکمه هایی با پاشنه های باریک و ظریف انتخاب کنید و از پوشیدن چکمه هایی با پاشنه‌های بزرگ و پهن پرهیز کنید.
» اگر ساق پایی کلفت دارید:
اگر پاهایی چاق و کلفت دارید از مدل چکمه‌هایی با پاشنه های کلفت بپوشید چون با پاهایتان در تناسب است.
بین چکمه و دامن فاصله ای نباید وجود داشته باشد طوری دامن و چکمه‌تان را انتخاب کنید که پایتان معلوم نباشد.
شلوارتان را بر روی بالای ساق چکمه تا نزنید.

پوست در زمستان از تو چه می‌خواهد؟

با آمدن سرما، همه دلشان می‌خواهد بروند در بهترین مراکز خرید و انواع کت، کاپشن و پالتوها را زیر و رو کنند یا این که رفقا را جمع کنند بروند در ارتفاعات تا از طبیعت زیبا لذت ببرند. این جور مواقع در کیف و کوله همه، همه‌‌چیز از چسب زخم بگیر تا آدامس بادکنکی پیدا می‌شود؛ اما مرطوب‌کننده و ضدآفتاب چطور؟ دستکش‌تان را هم که جا گذاشته‌اید. یک جفت جوراب پشمی هم که نمی‌ارزید پول پایش بدهید! اگر این جوری بخواهید ادامه بدهید، پیش از میان سالی، پیری می‌آید سراغتان.

»نقش پوست در تنظیم حرارت بدن
پوست، نقش مهمی در تنظیم حرارت بدن دارد. در واقع جریان خون گسترده پوست، باعث حفظ گرمای طبیعی بدن می‌شود. گسترش خونی پوست در برابر سرما به نحوی تغییر می‌یابد که بتواند در دمای ۱۵ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد محیط، دمای مرکزی بدن را در حدود ۳۷ درجه سانتی‌گراد حفظ کند. تغییر در جریان خون پوست، مکانیزم لرزیدن بدن در اثر سرما و تغییر رنگ پوست، همگی برای حفظ سلامت ارگان‌های داخلی بدن صورت می‌گیرند. با این‌که واکنش پوست درنوزادان، بزرگسالان و افراد مسن تا حدودی متفاوت است؛ اما پاسخ کلی پوست در جهت ثابت ماندن دمای مرکزی بدن یکسان است.
البته استعدادهای فردی مشخص نیز در انجام واکنش‌های سرمایی مهم‌اند، به‌نحوی که بعضی افراد نسبت به سرما حساس‌تر بوده و سرمای خفیف می‌تواند دراین افراد، علایم اختلالات سرمایی را بروز دهد. برعکس، افرادی که به مدت طولانی در معرض سرما بوده‌اند (به‌ویژه اگر در سال‌های اولیه زندگی در محیط های سرد زندگی کرده باشند)، توانایی بدنشان دربرابر با سرما بالاتر می‌رود. ژهمه مسائلی که به آن اشاره شد، نشان می‌دهند پوست در جهت حفظ منافع بدن، تغییراتی را در خود ایجاد می‌کند؛ اما در این میان ممکن است خود پوست نیز آسیب‌های خفیف یا جدی ببیند.

»ضرورت مرطوب‌کننده و ضدآفتاب در زمستان
از جمله آسیب‌هایی که همه شما ممکن است در این فصل تجربه کنید، خشکی سطحی پوست و سرخ شدن پوست در اثر سرماست. این حالت چنانچه مدت تماس پوست با سرما کوتاه باشد، بعد از قرارگرفتن در محیط معمولی به‌تدریج رفع شده و رنگ پوست به حالت عادی باز می‌گردد؛ ولی چنانچه فرد ساعات طولانی و به طور متمادی درمعرض سرما باشد، این تغییر رنگ، خشکی و خشن شدن پوست، می‌تواند در پوست فرد باقی مانده و سطح پوست را دچار تغییر حالت دائمی کند. بنابراین به همه افراد توصیه می‌شود در این فصل از کرم‌های مرطوب‌کننده و ضدآفتاب به مقدار کافی استفاده کنند. کرم‌های ضدآفتاب به‌ویژه در افرادی که درمعرض برف قرار می گیرند مانند کسانی که در ارتفاعات وکوهستان‌های برفی اسکی می‌کنند، بسیار بااهمیت‌تر است، زیرا علاوه برنیاز دائمی پوست به ضدآفتاب، سطوح برف و یخ که منعکس‌کننده نورآفتاب‌اند، می‌توانند فرد را درمعرض تماس مضاعف با اشعه UV قرارداده و آسیب‌های بیشتری به پوست وارد کنند.

»پوست‌تان را به لذت آب داغ نفروشید!
با توجه به حساسیت و کاهش رطوبت پوست درفصل زمستان و متعاقبا خشک شدن پوست، توصیه می کنیم دراین فصل به منظور جلوگیری از خشک شدن مضاعف پوست و همچنین چروک افتادن آن، از گرفتن حمام‌های آب داغ خودداری کنید.
منظور ما این نیست که بروید زیر آب سرد و یخ بزنید و سرما بخورید و بیندازید گردن ما! قبل از رفتن زیر دوش، ساعد خود را زیر دوش ببرید و دمای نسبی آب را امتحان کنید، آب ولرم یا نسبتا گرم مناسب‌ترین حالت است، پوستتان نباید احساس سوزش کند.
بلافاصله پس از اتمام استحمام، پوست‌تان را با حوله خشک کنید و نقاط حساس‌تر پوستی از جمله دست و صورت‌تان را با کرم مرطوب‌کننده، مرطوب کنید.

»مراقبت از اندام‌های حرکتی
توقف طولانی به‌صورت قرارگرفتن در حالت سکون و بدون تحرک یا آویزان ماندن اندام تحتانی به مدت طولانی، باعث آسیب‌های مهم به‌ویژه درافرادی که ورزش‌های زمستانی انجام می‌دهند، می‌شود. به‌علاوه احتمال آسیب و برخورد و تصادفات در ارتفاعات پوشیده از برف و یخ وجود دارد که باید به‌طوری جدی مدنظر جوانان و ورزشکاران قرار گیرد.
این آسیب‌ها چناچه فرد سیگاری بوده یا سابقه هرگونه بیماری عروق محیطی را داشته باشد، بسیار بااهمیت‌ترند و می‌توانند علاوه بر پوست، صدمات جدی نیز به اندام‌های تحتانی و فوقانی فرد وارد کنند.
چنانچه در برخورد با سرما دچار کهیر سرمایی می‌شوید یا اگر به‌طور موقت دچارکبودی یک یا چند انگشت دست شده یا هرنوع کبودی جلدی یا علایم خونریزی یا زخم غیرعادی در اندام‌هایتان دیده می‌شود، حتما با پزشک متخصص پوست مشورت کنید، زیرا هریک از علایم فوق، قابل بررسی بوده و ممکن است دلیل بر بیماری‌های مهم داخلی و عروقی باشد

»سرمای سخت، سر بی‌گناه می‌دهد بر باد
پوست و موی سر هم در فصل زمستان، توجهات ویژه می‌طلبند. پوست سر در زمستان دچار خشکی می‌شود، به‌خصوص اگر در روزهای سرد زمستانی، سرخود را خوب نپوشانیم، بادهای سرد و دمای پایین هوا به‌خوبی خدمت پوست سر خواهند رسید.
تا به حال فکرکرده‌اید که چرا در زمستان موهایتان بیشتر وز می‌شوند؟ سرمای این فصل، الکتریسیته ساکن را به مدت بیشتری روی موها نگاه می‌دارد که این، باعث فاصله گرفتن موها یا به اصطلاح وز شدن آنها می‌شود.

»این چند نکته را رعایت کنید
-
هنگام خروج از منزل، حتما سر خود را با شال زمستانی یا کلاه به خوبی بپوشانید.
- بیش ‌ازحد از شامپو استفاده نکنید و حتما بعد از شستن موهایتان، نرم‌کننده بزنید.
- بعد از حمام، ابتدا موهایتان را به خوبی با حوله آبگیری کنید، سپس سشوار بکشید.
- اگر از آن دسته افراد هستید که هرروز از سشوار، اتوی صاف کننده و فرکننده و دیگر دستگاه‌هایی که با گرمای شدید موها را جزغاله می‌کنند، استفاده می‌کنید؛ لطفا در این فصل دست از سر خود بردارید.

پوست در زمستان از تو چه می‌خواهد؟

با آمدن سرما، همه دلشان می‌خواهد بروند در بهترین مراکز خرید و انواع کت، کاپشن و پالتوها را زیر و رو کنند یا این که رفقا را جمع کنند بروند در ارتفاعات تا از طبیعت زیبا لذت ببرند. این جور مواقع در کیف و کوله همه، همه‌‌چیز از چسب زخم بگیر تا آدامس بادکنکی پیدا می‌شود؛ اما مرطوب‌کننده و ضدآفتاب چطور؟ دستکش‌تان را هم که جا گذاشته‌اید. یک جفت جوراب پشمی هم که نمی‌ارزید پول پایش بدهید! اگر این جوری بخواهید ادامه بدهید، پیش از میان سالی، پیری می‌آید سراغتان.

»نقش پوست در تنظیم حرارت بدن
پوست، نقش مهمی در تنظیم حرارت بدن دارد. در واقع جریان خون گسترده پوست، باعث حفظ گرمای طبیعی بدن می‌شود. گسترش خونی پوست در برابر سرما به نحوی تغییر می‌یابد که بتواند در دمای ۱۵ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد محیط، دمای مرکزی بدن را در حدود ۳۷ درجه سانتی‌گراد حفظ کند. تغییر در جریان خون پوست، مکانیزم لرزیدن بدن در اثر سرما و تغییر رنگ پوست، همگی برای حفظ سلامت ارگان‌های داخلی بدن صورت می‌گیرند. با این‌که واکنش پوست درنوزادان، بزرگسالان و افراد مسن تا حدودی متفاوت است؛ اما پاسخ کلی پوست در جهت ثابت ماندن دمای مرکزی بدن یکسان است.
البته استعدادهای فردی مشخص نیز در انجام واکنش‌های سرمایی مهم‌اند، به‌نحوی که بعضی افراد نسبت به سرما حساس‌تر بوده و سرمای خفیف می‌تواند دراین افراد، علایم اختلالات سرمایی را بروز دهد. برعکس، افرادی که به مدت طولانی در معرض سرما بوده‌اند (به‌ویژه اگر در سال‌های اولیه زندگی در محیط های سرد زندگی کرده باشند)، توانایی بدنشان دربرابر با سرما بالاتر می‌رود. ژهمه مسائلی که به آن اشاره شد، نشان می‌دهند پوست در جهت حفظ منافع بدن، تغییراتی را در خود ایجاد می‌کند؛ اما در این میان ممکن است خود پوست نیز آسیب‌های خفیف یا جدی ببیند.

»ضرورت مرطوب‌کننده و ضدآفتاب در زمستان
از جمله آسیب‌هایی که همه شما ممکن است در این فصل تجربه کنید، خشکی سطحی پوست و سرخ شدن پوست در اثر سرماست. این حالت چنانچه مدت تماس پوست با سرما کوتاه باشد، بعد از قرارگرفتن در محیط معمولی به‌تدریج رفع شده و رنگ پوست به حالت عادی باز می‌گردد؛ ولی چنانچه فرد ساعات طولانی و به طور متمادی درمعرض سرما باشد، این تغییر رنگ، خشکی و خشن شدن پوست، می‌تواند در پوست فرد باقی مانده و سطح پوست را دچار تغییر حالت دائمی کند. بنابراین به همه افراد توصیه می‌شود در این فصل از کرم‌های مرطوب‌کننده و ضدآفتاب به مقدار کافی استفاده کنند. کرم‌های ضدآفتاب به‌ویژه در افرادی که درمعرض برف قرار می گیرند مانند کسانی که در ارتفاعات وکوهستان‌های برفی اسکی می‌کنند، بسیار بااهمیت‌تر است، زیرا علاوه برنیاز دائمی پوست به ضدآفتاب، سطوح برف و یخ که منعکس‌کننده نورآفتاب‌اند، می‌توانند فرد را درمعرض تماس مضاعف با اشعه UV قرارداده و آسیب‌های بیشتری به پوست وارد کنند.

»پوست‌تان را به لذت آب داغ نفروشید!
با توجه به حساسیت و کاهش رطوبت پوست درفصل زمستان و متعاقبا خشک شدن پوست، توصیه می کنیم دراین فصل به منظور جلوگیری از خشک شدن مضاعف پوست و همچنین چروک افتادن آن، از گرفتن حمام‌های آب داغ خودداری کنید.
منظور ما این نیست که بروید زیر آب سرد و یخ بزنید و سرما بخورید و بیندازید گردن ما! قبل از رفتن زیر دوش، ساعد خود را زیر دوش ببرید و دمای نسبی آب را امتحان کنید، آب ولرم یا نسبتا گرم مناسب‌ترین حالت است، پوستتان نباید احساس سوزش کند.
بلافاصله پس از اتمام استحمام، پوست‌تان را با حوله خشک کنید و نقاط حساس‌تر پوستی از جمله دست و صورت‌تان را با کرم مرطوب‌کننده، مرطوب کنید.

»مراقبت از اندام‌های حرکتی
توقف طولانی به‌صورت قرارگرفتن در حالت سکون و بدون تحرک یا آویزان ماندن اندام تحتانی به مدت طولانی، باعث آسیب‌های مهم به‌ویژه درافرادی که ورزش‌های زمستانی انجام می‌دهند، می‌شود. به‌علاوه احتمال آسیب و برخورد و تصادفات در ارتفاعات پوشیده از برف و یخ وجود دارد که باید به‌طوری جدی مدنظر جوانان و ورزشکاران قرار گیرد.
این آسیب‌ها چناچه فرد سیگاری بوده یا سابقه هرگونه بیماری عروق محیطی را داشته باشد، بسیار بااهمیت‌ترند و می‌توانند علاوه بر پوست، صدمات جدی نیز به اندام‌های تحتانی و فوقانی فرد وارد کنند.
چنانچه در برخورد با سرما دچار کهیر سرمایی می‌شوید یا اگر به‌طور موقت دچارکبودی یک یا چند انگشت دست شده یا هرنوع کبودی جلدی یا علایم خونریزی یا زخم غیرعادی در اندام‌هایتان دیده می‌شود، حتما با پزشک متخصص پوست مشورت کنید، زیرا هریک از علایم فوق، قابل بررسی بوده و ممکن است دلیل بر بیماری‌های مهم داخلی و عروقی باشد

»سرمای سخت، سر بی‌گناه می‌دهد بر باد
پوست و موی سر هم در فصل زمستان، توجهات ویژه می‌طلبند. پوست سر در زمستان دچار خشکی می‌شود، به‌خصوص اگر در روزهای سرد زمستانی، سرخود را خوب نپوشانیم، بادهای سرد و دمای پایین هوا به‌خوبی خدمت پوست سر خواهند رسید.
تا به حال فکرکرده‌اید که چرا در زمستان موهایتان بیشتر وز می‌شوند؟ سرمای این فصل، الکتریسیته ساکن را به مدت بیشتری روی موها نگاه می‌دارد که این، باعث فاصله گرفتن موها یا به اصطلاح وز شدن آنها می‌شود.

»این چند نکته را رعایت کنید
-
هنگام خروج از منزل، حتما سر خود را با شال زمستانی یا کلاه به خوبی بپوشانید.
- بیش ‌ازحد از شامپو استفاده نکنید و حتما بعد از شستن موهایتان، نرم‌کننده بزنید.
- بعد از حمام، ابتدا موهایتان را به خوبی با حوله آبگیری کنید، سپس سشوار بکشید.
- اگر از آن دسته افراد هستید که هرروز از سشوار، اتوی صاف کننده و فرکننده و دیگر دستگاه‌هایی که با گرمای شدید موها را جزغاله می‌کنند، استفاده می‌کنید؛ لطفا در این فصل دست از سر خود بردارید.