oxinads

اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

۱۳۸۹ شهریور ۲۴, چهارشنبه


دکمه‌های سرآستین، جواهرات و دکمه‌های تزئینی هستند که برای تزئین و بستن دو بخش سر آستین پیراهن مردانه(و گاهی اوقات زنانه) استفاده می‌شود. یک طرف دکمه سرآستین به اندازه جادکمه سرآستین است و بخش دیگر آن که بزرگتر است، تزئینی است. هر دو بخش با یک زنجیر یا میله به هم متصل هستند.

دکمه ‌سرآستین یک وسیله جانبی خیلی کوچک است که بیشتر در مواقع رسمی استفاده می‌شود و تاثیر زیادی در ظاهر کت یا پیراهن مردانه دارد. دکمه سرآستین از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود: سنگ، استخوان، شیشه، پلاستیک، سنگ جواهر، پارچه یا فلزهای قیمتی. اولین دکمه های سرآستین اولین دکمه‌های سرآستین زمانی ابداع شد که مردان تصمیم گرفتند به‌جای استفاده از بند و نوار برای متصل کردن سرآستین پیراهن، از چیز زیباتر و ظریفتری استفاده کنند. در آغاز آنها از زنجیرهای کوچکی که به انتهای دکمه‌های فلزی یا طلایی بسته می‌شد، استفاده می‌کردند که از سوراخ سرآستین عبور می‌کرد تا سرآستین را به هم وصل کند؛ به این ترتیب نخستین دکمه سرآستین متولد شد!

اولین دکمه‌های سرآستین در اواخر قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم در اروپا ظاهر شد. نخستین باری که استفاده از دکمه سرآستین به طور مستند و دقیق ذکر شده است، سال ۱۷۸۸ است. اوایل دکمه‌های سرآستین مخصوص طبقه اشراف و ثروتمندان بود و به‌عنوان زیور و تزئینی گرانقیمت فقط در اختیار طبقه بورژوا بود و همه آنها با دست ساخته می‌شد .

در اواسط قرن هجدهم با اختراع ماشین استامپ با نیروی بخار، دکمه‌های سرآستین به تعداد زیادی تولید ‌شد و در دسترس همگان قرار گرفت و به مدی رایج در میان مردم بدل شد .در دهه ۱۸۴۰ دکمه سرآستین فرانسوی بسیار متداول و محبوب شد و برخلاف بسیاری سبک ها و مدهای دیگر تا امروز هم به صورت مد باقی مانده است. طبقه متوسط جامعه هم دگمه سرآستین را به‌کار می‌بردند، اما توانایی خرید دکمه سرآستین‌هایی را که از سنگ های قیمتی و نقره ساخته می‌شد، نداشتند و به جای آن از الماس‌های بدل یا آلیاژهای به رنگ طلا استفاده می‌کردند.در آن دوره، داشتن تار مویی از معشوق از دست رفته زیر شیشه روی دکمه سرآستین مرد، نشانه غم و اندوه فراوان او بود.در دهه ۱۸۸۰ جورج کرمنز در آمریکا دستگاهی را به ثبت رساند که بر‌اساس ماشین ساخت پوکه فشنگ ساخته شده بود و می‌توانست حجم زیادی از دکمه‌های سرآستین و دکمه یقه یک‌ تکه را تولید کند. به زودی بسیاری از شرکتهای تجاری از دکمه سرآستین به عنوان هدیه تبلیغاتی به مشتریان خود استفاده کردند.در دهه ۱۹۲۰ دکمه سرآستین میناکاری شده بسیار مد شد. با انقلاب کمونیسم در روسیه، هنرمندان کارهای تزئینی و لوکس مجبور به مهاجرت به اروپا و آمریکا شدند، چون فکر‌می‌کردند در آنجا می‌توانند مهارتهای خود را در زمینه میناکاری به دیگران ارائه کنند. اما در دهه ۱۹۳۰ با تولید دکمه‌های پلاستیکی ارزانقیمت، استفاده از دکمه‌های مینا کاهش یافت.دگمه های سرآستین، متعلقات لوکس لباس آقایاندر طول دهه ۱۹۶۰ دکمه سرآستین بسیار مد شد و شرکتی به نام سوانک شروع به تولید دگمه سرآستین‌های لوکس و پرزرق و برق کرد و از این راه در سال ۱۲ میلیون دلار درآمد داشت. بسیاری از دکمه‌های سرآستین به‌ درد نگهداری در مجموعه کلکسیونرها می‌خورد، خصوصا آنهایی که از سنگ و فلزات قیمتی ساخته شده است.گرانقیمت‌ترین دکمه سرآستینی که تاکنون فروخته شده است، یک جفت دکمه سرآستین بود که همسر کینگ ادوارد هشتم به او هدیه کرد. این دکمه سرآستین که قطعات الماسی به روی پلاتین داشت، به قیمت ۴۴۰ هزار دلار در حراج فروخته شد.دکمه‌های سرآستین امروزیامروزه دکمه‌های سرآستین در انواع مدل‌ها، جنس و شکل‌ها وجود دارد و هنوز هم به‌عنوان یکی از لوازم زینتی بسیار مد و رایج است.
در اینجا با بیانی ساده سعی می‌کنیم نحوه استفاده از دکمه سرآستین را برایتان توضیح بدهیم:

*** یکی از مدل‌های اصلی دکمه سرآستین یک دایره خیلی کوچک است که به وسیله یک میله فلزی به دایره تزئینی بزرگتری متصل می‌شود. قسمت پشت بعضی از دکمه‌های سرآستین به شکل لولایی و متحرک است، این مدل از سایر انواع دکمه سرآستین مرسوم‌تر است.

*** قسمت لولایی پشت دکمه سرآستین را بچرخانید تا به صورت خطی مستقیم دربیاید. پیراهن را بپوشید. باید روی سرآستین پیراهن، سوراخ مناسب برای دکمه سرآستین وجود داشته باشد.

*** سرآستین‌های پیراهنتان را روی هم قرار بدهید. قسمت مستقیم پشت دکمه را ازبین سوراخ سرآستین پیراهن عبوربدهید، طوری که از هر دو سوراخ سرآستین عبور کند و قسمت تزئینی و بزرگ آن به سمت بیرون قرار بگیرد؛ یعنی وقتی بازوهای شما در پهلو قرار دارد بخش رنگی و تزئینی دکمه سرآستین باید به سمت بیرون باشد.

*** در مورد مدلهایی که پشت آن به صورت لولایی و متحرک نیست، فقط کافی است که قسمت کوچکتر دکمه سرآستین را از سوراخ سرآستین رد کنید تا قسمت بزرگ و تزئینی به سمت بیرون باشد.

*** در بیشتر مدل‌های دکمه سرآستین بخش کوچکتر باعث اتصال سرآستین پیراهن به یکدیگر می‌شود.

*** روشی که در بالا توضیح دادیم برای قرار دادن دکمه سرآستین در یک طرف سرآستین پیراهن است. اگر دوست دارید که هر دوطرف سرآستین پیراهنتان دکمه‌سرآستین داشته باشد، می‌توانید دقیقا همین روش را برای طرف دیگر سرآستین هم انجام بدهید.

*** این روزها بیشتر افراد از دکمه سرآستین فولاد ضد زنگ استفاده می‌کنند، بنابراین اگر‌می‌خواهید بین سایر افراد برجسته و مشخص باشید، دکمه سرآستین طلایی انتخاب کنید که مدلی ظریف و زیبا است. یک راه دیگر هم برای اینکه متمایز و شیک باشید، انتخاب دکمه سرآستین با سنگ قیمتی و اصل مثل عقیق یا زمرد است. دکمه سرآستین‌های دست ساز هم نمونه خوبی است اما بسیار گرانقیمت است.

*** یادتان باشد وقتی که از دکمه سرآستین استفاده می‌کنید، از به‌کاربردن دکمه معمولی آستین خوداری کنید.

بهترین آرایش های صورت