oxinads

اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

۱۳۸۹ مرداد ۲۴, یکشنبه

آفتـاب‌سوختـه‌ها بخـواننـد!

از کمپرس استفاده کنيد
آفتاب‌سوختگي، باعث بالا رفتن حرارت بدن هم مي‌شود. بنابراين يک لباس نخي خنک بپوشيد و جلوي پنکه يا کولر بنشينيد، سپس يک ظرف آب يخ با يک تکه پارچه نخي را آماده کنيد و پس از خيس کردن کامل پارچه نخي‌ با آب يخ، آن را روي قسمتي از پوست خود که دچار آفتاب‌سوختگي شده قرار دهيد. چند دقيقه صبر کنيد و دوباره اين کار را تکرار کنيد. شما مي‌توانيد براي سرعت بخشيدن به روند بهبودي، 10 تا 15 مرتبه در روز اين کار را انجام دهيد. راستي، قرار دادن پارچه آغشته به روغن فندق روي پوست آفتا‌ب‌‌سوخته هم مي‌تواند درد و التهاب آن را کاهش دهد.
سري به آشپزخانه‌تان بزنيد

بعضي خوراکي‌ها که معمولا در اکثر خانه‌ها پيدا مي‌شوند، مي‌توانند درمان خوبي براي آفتاب‌سوختگي باشند. مثلا شما مي‌توانيد مقداري جوي پرک خشک را درون يک دستمال نخي نازک بريزيد و دستمال‌تان را ببنديد، سپس اين پارچه پر از جو را با آب سرد خيس کنيد و جوي درون آن را از روي دستمال آنقدر بکوبيد تا به صورت خمير در بيايد. حالا اين خمير را 2 تا 4 ساعت يکبار روي پوست آفتاب‌سوخته‌تان بگذاريد تا درد و سوزش و قرمزي آن سريع خوب شود. ماليدن شير کم‌چرب روي پوست آفتاب‌سوخته هم مي‌تواند براي درمان آن بسيار موثر باشد به شرط اينکه اجازه دهيد شير حداقل 15 دقيقه روي پوست‌تان باقي بماند و هر 3 ساعت يکبار هم اين کار را تکرار کنيد. شما مي‌توانيد به جاي شير از ماست هم استفاده کنيد و ماست خنک را روي قسمت‌هاي سوخته پوست خود قرار دهيد. چاي کيسه‌اي خيسانده‌شده در آب سرد هم مي‌تواند براي آفتاب‌سوختگي پوست صورت و مخصوصا دور چشم‌ها بسيار موثر باشد. در ضمن، ريختن آب برگ کاهو روي پوست سوخته هم قرمزي و خارش آن را به سرعت از بين مي‌برد.
پوست‌تان را با صابون نشوييد

اگر مي‌خواهيد مشکل سوختگي پوست‌تان بدتر نشود، وقتي که حمام آب خنک مي‌گيريد، صابون به پوست‌تان نزنيد. صابون، پوست را خشک و حساس مي‌کند و ممکن است حتي باعث پوسته‌پوسته شدن يا ترک خوردن قسمت آفتاب‌سوخته پوست شما شود. شما به جاي صابون مي‌توانيد از اندکي جوش‌شيرين يا سرکه‌سيب استفاده کنيد و به هيچ‌وجه بدنتان را ليف نکشيد. بعد از حمام هم بهتر است کمي روغن زيتون يا روغن بادام تلخ روي قسمت سوخته پوست‌تان بماليد.
پوست خود را مرطوب نگه داريد

پوست آفتاب‌سوخته، معمولا خشک است و همين خشکي باعث خارش و سوزش آن مي‌شود. بنابراين، آن را تا زمان بهبودي کامل، مدام با لوسيون يا کرم‌هاي مرطوب‌کننده، مرطوب نگه داريد تا التهاب و دردش بيشتر نشود.
محصولات استاندارد بخريد

استفاده از انواع کرم‌ها، لوسيون‌ها يا حتي پمادهاي غيراستاندارد و تقلبي که براي درمان آفتاب‌سوختگي در بازار وجود دارند، نه تنها مشکل شما را حل نمي‌کند بلکه باعث وخيم‌تر شدن وضع‌تان هم مي‌شود. اين محصولات التهاب پوست سوخته شما را برايتان به ارمغان مي‌آورند و تازه ممکن است حساسيت پوستي هم بدهند. بنابراين هنگام خريد، به انتخاب يک کالاي مناسب بينديشيد و مطمئن باشيد که به دست آوردن سلامتي و شادابي پوست‌تان ارزش خرج کردن يک مقدار پول بيشتر را دارد!
کيسه يخ را فراموش نکنيد

ريختن مقداري يخ درون يک کيسه پارچه‌اي و قرار دادن آن روي پوست آفتاب‌سوخته هم مي‌تواند براي بهبود هر چه سريع‌تر علايم آن بسيار مفيد و موثر باشد. فقط حواستان باشد که يخ را به صورت مستقيم روي پوست‌تان قرار ندهيد تا پوست شما دچار شوک و درنتيجه التهاب و قرمزي بيشتر نشود.
آب و آبميوه خنک بنوشيد

نوشيدن چند ليوان آب يا آبميوه خنک هم مي‌تواند دماي بدنتان را به سرعت پايين بياورد و به روند بهبود آفتا‌ب‌سوختگي‌تان کمک کند.
منبع: Prevention

هیچ نظری موجود نیست: